وب سایت Balon24 طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرایم اینترنتی و مجموعه ی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت میکند.
هر گونه سوءاستفاده از اطلاعات، متن ها، عکس ها، طرح ها، لوگو و... از این وب سایت پیگرد قانونی دارد.
اطلاعات شخصی کـاربران در سایت Balon24 کاملاً محرمانه بوده همچنین این مجموعه تـمام تـلاش خود را برای حـفظ اطلاعات شخصی تمامی کاربران به کار میگیرد.
خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، متعهد میشود که از کلیه ی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.
مسئولیت استفاده و حفاظت از رمز عبور و نام کاربری به عهده ی مشتری بوده و هرگونه دریافت خدمات و پشتیبانی از این طریق صورت میگیرد.
کاربران وب سایت Balon24 متعهد میشوند که اطلاعات خود را هنگام ثبت نام و رزرو به صورت صحیح در وب سایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده ی کاربر خواهد بود.
کاربر متعهد می شود هرگونه تغـییر در مشـخصـات فردی خود را در اسـرع وقت در وب سایت Balon24 اصلاح نماید و یا با کارشناسان و تیم ما در میان بگذارد. در غیر این صـورت این وب سایت هیچ مسئولیتی در قبـال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
هرگونه سوء استفاده از نام Balon24، سایت اینتـرنتی و یا استـفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجـاد نمـاید ممنوع بوده و از طـریق شـکایت به مـراجع قانونی ، دادگاه های رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور قابل پیگری خواهد بود.
هرگونه استخراج و استفاده از اطلاعات و نتایج جستجوی پروازها، قطارها و اتوبوس ها در سایت Balon24 به هر طریق اعم از استـخراج دستی و یا ربات و انتشار آن به هر شکل بدون اجازه ی کتبی از مدیریت مجموعه ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.
قوانین و مقررات پرواز
طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهده ی شرکت هواپیمایی برگزار کننده ی پرواز است و سایت Balon24 هیچ مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
اعلام تغییرات پرواز و یا نهایی شدن سفارش در پرواز ها از طریق اس ام اس بوده و لذا ثبت تلفن معتبر و در دسترس الزامی است در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن پیام ها به عهده خود مسافر میباشد.
بلیط خریداری شده در سایت متعلق به مسافری است که مشخصاتش در سیستم وارد شده است و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر در فرودگاه پذیرش نخواهد شد.
طبق قوانین هواپیمایی کشوری، نوزاد به مسافری که زیر دو سال ، کودک به مسافری که بین دو تا دوازده سال تمام و بزرگسال به مسافران بیش از دوازده سال گفته میشود. خریدار با علم به قوانین مذکور اقدام به خرید بلیط می نماید. بدیهی است در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن رده ی سنی و تاریخ تولد، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد.
بلیط نوزاد یا کودک را به هیچ وجه نمیتوان به تنهایی و جدا از بلیط بزرگسال به صورت آنلاین خریداری نمود. تنها در مواردی خاص با هماهنگی با کارشناسان Balon24 میتوان برای کودک تک بلیط صادر کرد.
در صورتی که از اعتبار پاسپورت کمتر از شش ماه باقی مانده باشد، اجازه ی خروج از کشوردرفرودگاه به مسافرداده نمی شود و مسئولیت آن به عهده مسافر می باشد.
نوع هواپیما بر اساس اعلام ایرلاین ها و چارترکنندگان در هنگام خرید و بلیط صادر شده مشخص می باشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکنندۀ پرواز است و مجموعه Balon24 در این مورد مسئولیتی ندارد.
اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه ی کنسلی شود.
خریدار حق تغییر قیمت بلیط، دست بردن در مفاد بلیط به هر طریق و هر شکل را ندارد.
استفاده از خدمات خاص شامل ویلچر و یا ماسک اکسیژن در حین پرواز، نیازمند اطلاع رسانی و هماهنگی با ایرلاین دارد. در صورت نیاز به دریافت این نوع خدمات می بایست قبل از خرید با پشتیبانی وب سایت Balon24 جهت بررسی امکان ارایه اینگونه خدمات توسط ایرلاین تماس حاصل فرمایید.
طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای افراد با بیماری های خاص که سبب منع سفر هوایی میباشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد.
حضور مسافر در پرواز های داخلی حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز و در پرواز های خارجی حداقل 3 ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه و ترمینال پرواز به همراه مدارک مورد نیاز الزامی است.
در صورت تکمیل شدن ظرفیت پرواز حین فرآیند خرید و پرداخت وجه بلیط و کسر شدن مبلغ از حساب شما، مبلغ بلیط به صورت آنلاین به حساب شما برگشت داده می شود.کسر مبلغ از حساب شما به منزله ی اخذ قطعی بلیط نمی باشد.
مطابق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، بلیط رفت و برگشت داخلی خریداری شده در یک روز، میبایست دارای فاصله زمانی حداقل 4 ساعت باشد تا بتوان در صورت تاخیر بلیط رفت، بلیط برگشت را کنسل نمود. کنسلی بدون جریمه بلیط رفت یا برگشت در چنین شرایطی، منوط به وجود قرارداد بین دو ایرلاین بوده.
کلیه درصدهای جریمه پروازهای داخلی صرفا جهت اطلاع بوده و در بعضی اوقات به دلیل تغییر درصد جریمه ها بروی کلاس های پروازی توسط ایرلاین امکان مغایرت وجود دارد که در این صورت ٬ معیار درصد جریمه مشخص شده از سمت ایرلاین می باشد.
قوانین و مقررات اتوبوس
قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیط های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.
پس از صدور بلیط هیچ تغییری از جمله تغیر در تاريخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و... امکان پذیر نمیباشد و برای اعمال هرگونه تغییر، بلیط باید استرداد شود.
ارائه شماره بلیط به منزله مالکیت آن است. در نگهداری شماره بلیط ارسال شده توسط سامانه دقت فرمایید.
حداقل 1 ساعت پیش از حرکت اتوبوس به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیط خریداری شده که از طریق سامانه به تلفن همراه شما ارسال شده را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیط کاغذی خود را دریافت نمایید.
اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می پذیرد، لذا ثبت تلفن معتبر و در دسترس الزامی میباشد در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن پیام ها به عهده خود مسافر میباشد.
سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی با شرکت مسافربری به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد و Balon24 هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
برخی سرویس ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس ها شهر دیگری می باشد. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می گیرد و Balon24 هیچ مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد.
در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب (نصف ظرفیت وسیله نقلیه) نرسد، شرکت صادر کننده بلیط میتواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیط فروخته است، مسافران را به شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان بلیط صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در بلیط اولیه مسافران یک ساعت خواهد بود.
در صورتی که مسافر جهت سفر داخلی یا خارجی نیاز به ارائه بلیط کاغذی به سازمان خاصی باشد، باید به پایانه مبدا مراجعه کرده و بلیط خود را از آنجا دریافت کند. بدیهی است که بلیط ارائه شده توسط Balon24 تنها جنبه نمایش و نگهداری اطلاعات برای مسافران را دارد.
در صورتی که کمتر از 30 دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد، پیشنهاد می شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین و از دست دادن سرویس مورد نظر مسوولیت آن به عهده خود شما می باشد.
شرایط استرداد و کنسلی بلیط اتوبوس
بلیط هایی که بیش از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آنها باقیمانده است شامل ۱۰ درصد جریمه کنسلی می باشند.
بلیط هایی که کمتر از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آنها باقیمانده است شامل ۵۰ درصد جریمه کنسلی می باشند.
بلیط هایی که زمان حرکت آنها سپری شده است شامل ۵۰ درصد جریمه ی کنسلی می باشند.
هزینه کنسلی بلیط سفر های خارجی تابع قوانین بلیط های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند.
در هنگام عودت وجه وارد نمودن شماره شبا الزامیست در غیر این صورت مبلغ ۵۰۰۰ ریال از مبلغ بابت هزینه خدمات بانکی از مبلغ کسر خواهد شد.
وجه حداکثر ظرف ۷۲ ساعت کاری به حساب شما برگشت داده خواهد شد. روز های پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی روز کاری محسوب نمی شوند.
حداکثر زمان برای کنسلی و لغو بلیط ۷ روز بعد از تاریخ حرکت می باشد.
فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
بلیط هایی را میتوان بطور آنلاین کنسل کرد که توسط شرکت مسافربری چاپ نشده باشند. در غیر اینصورت برای استرداد بلیط لطفا با در دست داشتن شماره ی بلیط خود به شرکت مسافربری واقع در شهر مبدا مراجعه کنید.
بلیط های کنسل شده توسط شرکت مسافربری را مجددا نمیتوان به صورت آنلاین استرداد کرد.
بلیط هایی قابل استرداد هستند که از قبل استفاده نشده باشند.
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ
کافیست مقایسه کنید
به منظور تکمیل خدمات ٬
Balon24
نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل
Android٬
IOS٬
PWA٬
(Desktop(windows و
(Desktop(Mac
می باشد