دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

علت گرفتگی گوش در هواپیما

علت گرفتگی گوش در هواپیما

تاریخ انتشار : یکشنبه 15 اردیبهشت | 15:56/ folder مطالب مفید / بازدید : 3402

حتما تاکنون برایتان پیش آمده که حس کنید در پرواز گوش هایتان گرفته است و یـا تـاکنون فـکر کرده اید که چرا وقتی هواپیما ارتفاع کم میکند بچه ها بی قرار می شوند و گریه می کنند؟

یکی ازمعمول ترین مشکلاتی که در هنگام پرواز ایجاد می شود ناراحتی هایی در گوش است که البته این ناراحتی به طور موقت بوده و خیلی زود رفع میشود.

درادامه درباره گوش و دلیل گرفتگی آن توضیح کوتاهی خواهیم داد.

گوش از سه بخش مختلف تشکیل شده است که به ترتیب گوش بیرونی (لاله گوش و کانال گوش)، گوش میانی (پرده گوش، استخوانچه های گوش و پشت پرده گوش) و گوش داخلی (سلول های عصبی شنوایی و تعادلی) نام دارد.

دلیل اینکه درسفرهای هوایی گوش دچار مشکلاتی همچون گرفتگی می شود، گوش میانی است .

پرده گوش در میان گوش بیرونی و گوش میانی قرار گرفته اگر فشارهوا در دو طرف پرده گوش با هم برابر باشد، پرده گوش هیچ مشکلی ندارد و در بهترین حالت خود قرار دارد .

اما هر چه ارتفاع بیشتر شود فشار هوا کمتر می شود و فشارهوا درگوش بیرونی و گوش میانی اختلاف پیدا میکند، دراین هنگام افزایش فشارگوش میانی از راه لوله به نام استاش متعادل می شود تا فشار دو طرف پرده گوش مثل هم شود.

وقتی هواپیما در حال کم کردن ارتفاع است فشار محیط، بیشتر از گوش میانی می شود در این صورت اگر از طریق حلق به گوش میانی هوا برسانید فشار دو طرف پرده گوش برابر میشود .

از این رو در زمان فرود هواپیما ، آب نبات مکیدن، آدامس جویدن و خمیازه کشیدن مرتب لوله استاش گوشتان را باز و بسته میکند و دچار فشار منفی نمیشوید.

روشن است که نوزادان و کودکان کم سن و سال قادر نیستند به روش فوق گوش خودشان را باز کنند اما اگر آنها مشغول مکیدن سرشیشه یا پستانک باشند همان نتیجه حاصل خواهد شد. لذا به هنگام فرود هواپیما کودک خود را بیدار نگهدارید و سعی کنید با خوراندن شیر یا غذا از بروز مشکلات گوش جلوگیری کنید.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت