دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 تیر | 15:50/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 1990

جزیره کیش یکی از زیباترین جزایر توریستی در خلیج فارس است که در استان هرمزگان در جنوب ایران قرار گرفته این جزیره از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده و به عنوان مهمترین مقصد توریستی داخلی در جنوب ایران محسوب می شود.

زیبایی ها و جاهای دیدنی کیش باعث شده اند که این جزیره لقب مروارید خلیج فارس را به خود اختصاص دهد برای اطلاعات در سفر خود به جزیره زیبای کیش درادامه جاذبه های گردشگری واقع در این جزیره را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به جزیره کیش

به دلیل بارش کم برف و باران در طول سال عموما شهر کیش دارای آب هوای گرم و خشک میباشد که در تابستان‌ها به ۴۰ درجه نیز میرسد. اگر می‌خواهید زمان مناسب را برای سفر به کیش انتخاب کنید اواخر پاییز و زمستان و اوایل بهار و ایام نوروز می‌توان زمان مناسبی برای سفر به کیش باشد چرا که هم هوا بسیار خوب است و هم جشن‌ها و مراسمات جذابی در جزیره برگزار می‌شود.

جاذبه های دیدنی در جزیره کیش

  • تفریحات آبی و دوچرخه سواری در کیش

تفریحات دریایی درکیش شامل پاراسل، کشتی آکواریوم کف شیشه ای ، شاتل ، غواضی، اسکوتر، پارک آبی کیش و... است.جالب است بدانید مسیر دوچرخه سواری کیش یکی از طولانی ترین و خوش منظره ترین مسیرهای دوچرخه سواری کشورمان است. در سرتاسر این مسیر 75 کیلومتری وسیله نقلیه ای برای رفت و آمد وجود ندارد وشامل ایستگاه های مخصوصی است که انواع دوچرخه .وموتور کرایه می دهند.

  • ساحل مرجان کیش

ساحل مرجان یا پارک ساحلی مرجان یکی از مشهورترین ساحل های جزیره کیش است که در میان گردشگران طرفداران بسیاری دارد. در این ساحل آلاچیق های به صورت پراکنده و محوطه سازی شده وجود دارد. این ساحل زیبا دارای آبی بسیار زلال و شفاف می باشد که لذت تماشای طلوع آفتاب و تماشای دریای نیلگون خلیج فارس را دوچندان میکند.

  • اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در پشت بازار ونوس و در انتهای بلوار دریا واقع شده . این اسکله در سال ۱۳۸۵ با ۴۳۷ متر طول وعرض ۱۸ متر ساخته شد و به مرور زمان در 2 فاز تکمیل شد است. در کنار اسکله تفریحی کیش، میتوان لاکپشت ها، مرغ‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ را مشاهده کرد. همچنین رستوران ها و چایخانه های متنوع ای دراین منطقه میتوان یافت که اکثر خدمات تفریحی دریایی بر روی این اسکله به گردشگران عرضه می کنند.

  • کشتی یونانی کیش

این کشتی عظیم که در ساحل غربی جزیره ی کیش در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته متعلق به کشور یونان بوده که امروزه لاشه به جا مانده از آن در میان بومی ها به عروس یونانی شهرت یافته و به یکی از دیدنی های جزیره کیش تبدیل شده است. همچنین میتوان از پارک ساحلی کشتی یونانی کیش که در نزدیکی همین کشتی بنا شده است و دارای امکاناتی تفریحی شامل تماشاخانه، رستوران، کافه تریا، فروشگاه ها وایستگاه های کرایه دوچرخه است استفاده کرد.

  • شهر زیرزمینی کاریز کیش

شهر زیرزمینی کیش که با نام های قنات کیش و یا کاریز کیش خوانده می شود، یکی از جاذبه های گردشگری و تاریخی جزیره کیش است که قدمتش به 2500 سال پیش باز می گردد که در گذشته آب مورد نیاز مردم را تامین میکرده. یکی از مهمترین ویژگی های این شهر زیرزمینی در کیش هوای خنک آن است که در طول سال تغییری چندانی ندارد و همیشه هوای خنکی دارد.

  • پارک دلفین ها و باغ پرندگان

مجموعه تفریحی پارک دلفین ها یا دلفیناریوم در جنوب شرقی جزیره کیش قراردارد و یکی از زیباترین پارک های تفریحی منطقه خاورمیانه محسوب می شود. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و اولین و تنها دلفیناریوم در ایران است. در این مجموعه پستانداران دریایى از جمله دلفین، شیر دریایى و پنگوئن نگهداری می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند از هنرنمایی آنان لذت ببرند.

  • سافاری کیش

یکی از بهترین و محبوب‌ترین تفریحاتی که در کیش میتوان انجام داد سافاری است .در سافاری کیش با خودروی لندکروز گشت‌وگذار و هیجان را میتوان در صحرا کیش تجربه کرد. همچنین میتوانید شترسواری ،موتور سواری و کارتینگ ،بانجی شوتینگ ،پینت بال وبازدید از هرم مومیایی را در این مجموعه تجربه کنید.

  • گشت های دریایی کشتی های تفریحی

گشت و گذار در آبهای نیلگون خلیج فارس با کشتی های تفریحی یکی دیگر از تفریحات جزیره کیش می باشد. این گشت دریایی در آب های اطراف جزیره کیش به صورت سیانس هایی در ظهر وشب انجام میشود که شامل پذیرایی از میهمانان همراه با موزیک زنده ،جنگ شادی ،برنامه های شاد ومهیج وقرعه کشی واهدای جوایز می باشد.

  • شهر حریره

یکی دیگر از جاذبه های کیش، شهر باستانی حریره است که در شمال کیش قرار گرفته و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب کشورمان میباشد که دوران طلایی آن به قرن چهارم تا اوایل قرن دهم هجری قمری میرسد. حریره در زمان خود شهری بزرگ و آباد در منطقه بوده است.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت