دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمایی سفر به بانکوک

راهنمایی سفر به بانکوک

تاریخ انتشار : دوشنبه 20 خرداد | 13:59/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 1843

شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند و شهری شلوغ و پر جنب و جوش است که به لطف آثار متعدد تاریخی و گردشگری به یکی از قطب های گردشگری آسیا تبدیل شده است و سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود جذب می کند.

این شهر از لحاظ جغرافیایی در بخش مرکزی کشور در کناره ی رودخانه ی چائو فرایا (Chao Phraya) در نزدیکی خلیج تایلند قرار گرفته است و با حدود 9 میلیون جمعیت، پرجمعیت ترین شهر تایلند به شمار می رود.

بهترین زمان برای سفر

با توجه به موقیت جغرافیایی شهر بانکوک همانند هر شهر گرمسیری و استوایی دیگر این شهردارای دو فصل خشک و بارانی می باشد. در اواخر بهاراین شهر خیلی گرم و خشک و در فصل تابستان بارش ها در این شهر افزایش پیدا می کند به همین دلیل بهترین فصل سال برای سفر به بانکوک اواسط پاییز و فصل زمستان نیز میباشد.

جاذبه های گردشگری در بانکوک

  • کاخ بزرگ بانکوک (Grand Palace)

بی تردید یکی از مکان های دیدنی در شهر بانکوک که حتما باید از آن بازدید کرد کاخ بزرگ بانکوک یا Grand Palace است. این کاخ، بزرگترین و ارزشمندترین مجموعه از ساختمان های سلطنتی است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی باز میگردد و در گذشته محل اقامت پادشاهان و درباریان و مقامات بلند پایه دولتی تایلند بوده.

  • شهر بازی دریم ورلد (Dream World)

یکی از بزرگ ترین شهربازی های بانکوک و تایلند شهربازی دریم ورلد می باشد، که این شهر بازیِ جذاب و دیدنی در سال 1993 میلادی افتتاح شد و مکانی منحصر به فرد برای گذراندن اوقاتی شاد درکنار خانواده است.

  • بازار شناور (Floating Market)

بیشتر گردشگران در سفر به بانکوک، برای بازدید از بازارهای شناور برنامه ریزی میکنند. بازارهای شناور در واقع مجموعه ای از قایق های بومی هستند که بر روی کانال های آب جمع می شوند و محصولات خود را به گردشگران عرضه می کنند. این بازارهای رنگارنگ و دیدنی، بهترین مکان برای خرید میوه های استوایی و خوردن غذای محلی هستند.

  • شهر آیوتایا (Ayutthaya City)

شهر آیوتایا در سال ۱۳۵۰ در 80 کیلومتری شمال شهر بانکوک بنا شد و حدود چهارصد سال به عنوان پایتخت کشور تایلند در نظر گرفته شده بود.این شهر تاریخی معابد بسیاری را در خود جای داده است و یکی از تاریخی ترین شهرهای تایلند به شمار میرود.

  • دنیای وحش سافاری بانکوک (Safari World) 

سافاری ورلد یکی از متفاوت ترین جاذبه ها و دیدنی هایی است که در بانکوک می توانید به دیدن آن بروید. در واقع سافاری ورلد، باغ وحشی وسیع و روباز به طول 8 کیلومتر در مرکز بانکوک است که بیشتر از 3هزار گونه جانوری رو در خود جای داده است.

مراکز خرید

  • مرکز خرید سیام پاراگون (Siam Paragon)

اگر به دنبال بهترین و لوکس ترین مرکز خرید در بانکوک هستید به سیام پراگون بروید. در این مرکز خرید بزرگ نام بهترین برندهای جهان در زمینه پوشاک روز جهان، کیف و کفش، عطر، لوازم آرایشی، ساعت، جواهرات را خواهید دید.همچنین میتوانید از بزرگ ترین آکواریوم جنوب شرق آسیا که در این مجموعه قرار دارد بازدید کنید.

  • بازار Asiatique

بازار Asiatique ترکیبی از دو مرکز خرید در بانکوک است که اولی بازار شبانه و دیگری یک مرکز خرید بزرگ است که در کناره ی رودخانه چائو فرایا قرار گرفته است. در این بازار شبانه بیش از ۱۵۰۰ بوتیک با انبوهی از لباس های برند و بیش از ۴۰ رستوران خوب وجود دارند.

  • بازار MBK

بازارMBK یکی از مراکز خرید بزرگ در بانکوک است که مورد استقبال و محبوبیت گردشگران وهمچنین مردم محلی قرار دارد. این مرکز خرید در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد و درای هشت طبقه با 2000 فروشگاه میباشد. جالب است بدانید نام MBK از نام پدر و مادر(Mah & BoonKrong) سازنده ی این مجتمع گرفته شده است که مجسمه هایشان را میتوان جلوی این مجتمع تجاری مشاهده کرد.

  • بازار چاتوچاک (Chatuchak)

بازار آخر هفته ای چاتوچاک یکی از بزرگترین بازارهای بانکوک است که در آن شما هر چیزی که در نظر داشته باشید میتوانید پیدا کنید. اما مهمترین اقلامی که در آن به فروش می رسند، صنایع دستی، کالاهای هنری، پوشاک، ظروف سرامیکی، گل و گیاه است این بازار دارای ۲۷ بخش و حدود ۸۰۰۰ غرفه و مغازه میباشد که در هر هفته تقریبا ۲۰۰ هزار نفر بازدید کننده دارد که ۳۰ درصد آنرا توریستها تشکیل میدهند.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت