اپلیکیشن Balon24
قبل از هر سفر بهتر است شرایط را برای آن مهیا کنیم ، در هر سفر ممکن است اتفاقات غیر مترقبه ای پیش بیاید که از قبل پیش بینی نشده و از آنجایی که حادثه هیچ وقت خبر نمیکنه پس بعد از خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، بیمه مسافرتی لازمه هر سفر میباشد. در ادامه میخواهیم به چگونگی دریافت خسارت از بیمه مسافرتی بپردازیم.
بیمه مسافرتی با پوشش هایی که دارد از بیمه گزاران در برابر حوادث ناگهانی و احتمالی که ممکن است در طول سفر برای آنها اتفاق بیفتد ، محافظت میکند
بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی شما تبیین شده و برای اخذ ویزا وجود بیمه الزامی میباشد ولی در سفر های داخلی بیمه گزار باید بیمه حوادث شود..
با توجه به اینکه شرکت های بیمه ایرانی در خارج از کشور شعبه ای ندارند ، با چند شرکت کمک رسان بیمه ای در خارج کشور قرارداد میبندند تا بتوانند به بیمه گزاران در خارج مرزها کمک های لازم را برسانند.
شرکت های کمک رسان بیمه طرف قرارداد با ایران:
قابل ذکر است که شرکت Mideast اپراتور فارسی زبان دارد.
نحوه پیگیری خسارت در محل حادثه:
هنگام بروز حادثه بیمه گزار باید با شماره ای که روی بیمه نامه مسافرتی او نوشته شده تماس بگیرد ، نام ، شماره بیمه و مدت اعتبار بیمه نامه را اعلام کند و چگونگی حادثه را شرح دهد.سپس با توجه به اتفاقی که پیش اومده شرکت کمک رسان اقدامات لازم را انجام میدهد.ولی بعضی از شرکت های کمک رسان این خدمات را نمیدهند و شخص بیمه گذار باید خود شخصا پیگیری های لازم را انجام دهد و هزینه آن را پرداخت کند و با ارائه صورتحسابهای پرداختی در سفر ، هزینه خسارات تحت پوشش بیمه را از کشور محل اقامت خود دریافت نماید.
مدارک لازم جهت دریافت خسارت :
نحوه پرداخت خسارت:
برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی از شرکت کمک رسان دو روش وجود دارد.
در روش اول شرکتها با سازمانهایی که شخص بیمه شده با آنها سروکار دارد مثل بیمارستان ارتباط برقرار میکند و هزینه خسارت را مستقیم برای آن ارگان یا سازمان واریز میکند.
در روش دوم شخص بیمه شده خودش هزینه ها را شخصا پرداخت میکند سپس مدارک و صورتحسابها را به شرکتهای بیمه یا شرکنهای کمک رسان ارائه میدهد و هزینه های خود را دریافت میکند
کافیست مقایسه کنید
به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد
دریافت