دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

پاموک کاله ترکیه

پاموک کاله ترکیه

تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور | 18:55/ folder جاذبه های دیدنی خارجی / بازدید : 1903

بی دلیل نیست که کشور ترکیه تا این اندازه درجهان و بین گردشگران محبوب شده ،کشوری با جاذبه های فراوان که یکی از این جاذبه ها پاموک کاله است که توانسته است با صحنه هایی اعجاب آور و مناظر منحصر به فرد هر گردشگر را مبهوت خود کند.

پاموک کاله یکی از جاذبه های کشور ترکیه و استان دنیزلی به حساب می آید که سه ساعت با اوشاک فاصله دارد، حدود 3 ساعت از کوش آداسی ، 4 ساعت از سمت آنتالیا و مارماریس و 5 ساعت از بدروم. که به خاطر نوع و شکل آن که شبیه به پنبه هاییست که در مرکز کشور ترکیه کشت میشود به قلعه پنبه ای در بین مردم ترکیه مشهور است.

سنگ های تراورتن سفید و درخشان و حوضچه های آب گرم و مطلوب که مانند یک آبشار از لبه یک دره شیبدار به زیبایی رو به پایین در حرکتند پاموک کاله را به پایتخت زمین شناسی ترکیه تبدیل کرده است . این مکان همچنین بازمانده های قابل توجهی از ویرانه های شهر رومی هیراپولیس را در کنار خود دارد که به دلیل ترکیب منحصر به فردی از شگفتی های طبیعی و انسان ساختی که دارد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است

علت بوجود آمدن این حوضچه های طبیعی آب گرم به زلزله ای بر میگردد که در 400 هزار سال پیش در آسیا اتفاق افتاد و باعث جابجایی دره ها و بیرون آمدن چشمه های آب گرم از زیر زمین شد که با سرعت باورنکردنی سرازیر شدند و روی سطح فلات بوجود آمده جریان پیدا کردند به طوری که با بیرون آمدن این آبها و بخار شدن آنها در زیر گرمای نور خورشید تراس های تراورتن با شیب ملایم شکل گرفتند و مقدار زیادی آب فیروزه ای رنگ را در خود جای دادند و از آنجا که آب این منطقه با کربنات سدیم اشباع شده بود رسوباتی که جامد میشدند سازه های کریستالی سفید رنگی را بوجود می آوردند که همان حوضچه های آب کوچک هستند.

ورودی پاموک کاله برای هر نفر 60 لیر است و هوای خیلی گرمی داره پس برای لذت بردن از این مکان جذاب حتما لباس نازک بپوشید.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت