دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمایی سفر به اردبیل

راهنمایی سفر به اردبیل

تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر | 13:41/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 2268

اردبیل در منطقه آذربایجان و در قلب کوه‌های سبلان و باغرو قرار دارد این شهر در قدیم آرتاویل نامیده شده است، دیدنی‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد و یکی از شهرهای باستانی و تاریخی ایران به شمار میرود.

اردبیل دارای آب و هوای سردی میباشد که همین سردی هوا لذت استفاده از آب گرم های این شهر را دوچندان میکند و به همین دلیل تابستان های این شهربسیار خنک و دلچسب میباشد که بهترین زمان سفر به اردبیل محسوب میشود.

برای اطلاعات در سفر خود به اردبیل درادامه جاذبه های گردشگری واقع در این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد

  • پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین‌شهر بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده است ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد. ساخت این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده است و دانش ساخت آن بومی است.

  • دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل دریاچه ای زیبا با مساحتی 120 هکتار در 2 کیلومتری جنوب شرقی استان اردبیل در کنار یکی از پرترددترین خیابان های شهر و منطقه کاملا مسکونی دور از هرگونه آلودگی هوایی قرار دارد این دریاچه یکی از نقاط گردشگر پذیر و طبیعی است که درمان از طریق گل و لای و آب شور آن از یک طرف و پرورش انواع ماهیان به خصوص ماهی قزل آلای رنگین کمان از طرفی دیگرباعث زیبایی های منحصر به فرد در اردبیل میشود درآنجا می توان استفاده ازاسکله قایقرانی، دو میدانی و دوچرخه سواری انجام داد.

  • پیست اسکی آلوراس

پیست اسکی آلوارس اردبیل برای اسکی کردن در ماه های سرد سال استفاده میشود مناظر فوق العاده این منطقه در تابستان و زمستان، بی نظیر است. این پیست در ۱۲ کیلومتری روستای آلوارس و ۲۴ کیلومتری سرعین قرار دارد.

  • چشمه های آب گرم سرعین

شهرستان سیاحتی سرعین در 23 کیلومتری استان اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد که به علت داشتن چشمه های آب معدنی فراوان در میان مردم و گردشگران در دنیا شهرت یافته است. در بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به سرعین و استفاده از آب گرم های مشهور آن است. در این شهر چندین چشمه آّب گرم وجود دارد که بسیاری برای تفریح و بسیاری دیگر برای خواص درمانی هستند. به غیر از آب گرم، دو استخر آب سرد با آبی گازدار نیز در این شهر وجود دارد که می توان ازآب گازدار نوشید این استخرها در 5 کیلومتری سرعین قرار دارد و در دره ای به نام ویلا دره واقع شده که طبیعت و چشم اندازی فوق العاده دارد.

  • بازار اردبیل

بازار تاریخی و سرپوشیده اردبیل در مرکز شهر و در قسمت خیابان امام خمینی قرار گرفته است و با معماری سنتی روح و ظرافت هنری در آن دیده میشود تاریخ کهن ایران را به نمایش گذاشته است قدمت و معماری سنتی بازار اردبیل تبدیل به یکی از جذاب ترین بازارهای ایران شده است.

  • جنگل فندق ‌لو

جنگل فندق ‌لو طبیعت سر سبز و  فوق العاده دارد دارای درختان مختلف میوه است و از جاذبه‌های طبیعی اردبیل محسوب میشود تله كابين در میان این جنگل از دیدنی‌های این منطقه است  جنگل فندقلو حدود ۸۵ هکتار وسعت دارد و در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل و محدوده ‌ی شهر نمین قرار دارد.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت