دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به کاشان

راهنمای سفر به کاشان

تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 تیر | 15:51/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 2141

شهر کاشان، شهری قدیمی و زیبا در شمال استان اصفهان و از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که آثار بسیار ارزشمندی از جمله تپه‌های سیلک که قدمتی 7 هزار ساله دارد را در خود جای داده. همچنین نکته جالب توجهی که در خصوص شهر کاشان وجود دارد این است که توانسته همچنان بافت تاریخی خودش را حفظ کند و کمتر دچار مدرنیته شود.

شهر کاشان در بیشتر سال دارای آب و هوای گرم و بیابانی می باشد، اما در این شهر گرم و بیابانی گل های خوش رنگ و بویی می روید که می تواند گواهی بر جذابیت بی حد و حصر این شهر باشد. و به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به کاشان درفصل بهار است که مصادف با مراسم گلاب گیری در این شهر می باشد و به همین دلیل به شهر گل و گلاب نیز معروف است.

برای اطلاعات در سفر خود به کاشان درادامه جاذبه های گردشگری واقع در این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • تپه سیلک کاشان

در جنوب غربی کاشان تپه ای معروف به سیلک قرار دارد که از جاذبه های مهم این شهر است این تپه از کهن ترین زیگورات تاریخی است. در این تپه می توان به مجموعه ظروف سفالی و ظروف فلزی و همچنین استخوان های انسانی اشاره کرد که همگی گواه بر قدمت هزاران ساله و وجود تمدن شهر نشین در آن دوران بوده است و امروزه در موزه ایران باستان نگه داری می شوند.

  • باغ وحمام فین کاشان

باغ وحمام فین کاشان یکی از معروف ‌ترین باغ‌های تاریخی ایرانی ‌است که گردشگران زیادی به سوی خود جذب میکند .این باغ در 6 کیلومتری جنوب شهر کاشان در انتهای خیابان امیرکبیر فعلی و روستای فین قرار دارد که از با ارزش ترین آثار تاریخی کاشان است.این باغ یکی از معروف ‌ترین باغ‌های تاریخی ایرانی ‌است که گردشگران زیادی به سوی خود جذب میکند.

  • شهر زیرزمینی نوش آباد

این مجموعه‌ی تاریخی که به نام مجموعه‌ی اویی یاد می‌شود، از چندین هزار متر وسعت برخوردار است و با توجه به کاوش‌های باستان‌شناسان، دارای قدمتی متعلق به پیش از اسلام است. معماران و باستان‌شناسان معتقدند که اویی تونلی است ساخته‌ی دست بشر، که در ادوار مختلف تاریخی، کاربردی نظامی و دفاعی داشته است .

  • مسجد جامع کاشان

مسجد جامع کاشان، از قدیمی ترین و برجسته ترین آثار تاریخی شهر است که سنگ بنای آن قدمتی 800 ساله دارد. این بنا در ابتدا آتشکده و عبادتگاه زرتشتیان بوده و با رواج دین اسلام به مسجد تبدیل شده است.

  • آرامگاه سهراب سپهری

یکی از بناهای تاریخی و یادگار فرهنگی شهر کاشان برای ایرانیان و به خصوص دوستداران شعر و ادبیات، آرامگاه شاعر خوش طبع ایران، سهراب سپهری است. سهراب سپهری یکی از معروف‌ترین شاعران معاصر ایران بود که در کاشان به دنیا آمد. آرامگاه سهراب سپهری، در صحن امامزاده سلطان علی‌ابن محمدباقر در روستای "مشهد اردهال" در ۴۲ کیلومتری غرب کاشان قرار دارد.

  • قمصر کاشان

قمصر یکی از شناخته شده ترین شهرهای ایران و زیرمجموعه شهرستان کاشان است که به واسطه باغ های گل محمدی،گلاب های خالص و مراسم گلابگیری خاصی که دارد شهرت یافته است. این شهر آب و هوایی نسبتا معتدل دارد و به علت داشتن آب های گوارا از قدیم به عنوان یکی از بهترین ییلاق های کاشان به شمار می رود.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت