دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به قشم

راهنمای سفر به قشم

تاریخ انتشار : یکشنبه 23 تیر | 15:25/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 1860

جزیر قشم یکی از شاخته شده ترین و بزرگترین جزیره های کشورمان است که در استان هرمزگان و در جنوب بندرعباس قرار گرفته است. این جزیره با طبیعتی زیبا و بینظیری که دارد مدت هاست که به مقصد گردشگری بسیاری از هم میهنان گرامی تبدیل شده است.

با توجه به این که جزیره قشم در جنوب کشور قرار گرفته شرایط آب و هوایی آن در بیشتر سال گرم و مرطوب است و گرم ترین فصل سال در این جزیره فصل تابستان است اگر چه هزینه سفر در این زمان نصف ماه های دیگراست و بهترین زمان سفر به قشم را میتوان اواخر پاییز و زمستان که دارای هوای مطلوب است نام برد.

در ادامه جاذبه های گردشگری واقع در سفر خود به جزیره قشم را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • ژئو پارک قشم

در غرب جزیره قشم منطقی ای به اسم ژئوپارک قشم است که ۳۰ هزار هکتار وسعت دارد. این ژئو پارک تنها ژئوپا رکی در خاورمیانه است که ثبت جهانی شده و در آن گونه های مختلفی از پرنده ها، جانوران چهارپا وخزنده ها زیست می کنند و به همین دلیل یکی از مهم ترین اکوسیستم ها را در ایران دارد.

  • تنگه چاهکوه

قسمت شرقی جزیره قشم میزبان دره ای شگفت انگیز است که به تنگه چاهکوه شهرت دارد و با جلوه های خاص خود موجب حیرت بسیاری از بازدیدکنندگان خود می شود. این جاذبه دیدنی دارای دو دره ی عمود بر هم با دیوارهای حفره دار است، که اندازه حفره هایی مختلفی دارند و باعث عجیب تر شدن شکل این دره شده است.

  • جزیره ناز

این جزایر در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار گرفته است ، از سکوی صخره‌ای جزایر می توان منظره متفاوت خلیج فارس، تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل قشم را تماشا کرد وتفریحاتی که در جزیره ناز وجود دارد شامل پیاده روی در آب دریا،آفرود سواری ،کرایه اسب وشتر وتفریحات آبی است.

  • جنگل حرا وبازار حرا

جنگل دریایی حرا که با نام منطقه حفاظت شده حرا نیز شناخته می‌شود، با وسعت ۲۰۰ کیلومتر مربع در تنگه خوران، بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان واقع شده است. این جنگل ها در سواحل خلیج فارس، در اطراف بندر لافت، شمال جزیرهٔ قشم، بندر خمیر و در کانون های متراکم دیده می شود.

بازارچه ساحلی حرا در نیز در کنار جنگلهای حفاظت شده حرا قرار گرفته است و تقریبا ۷۰کیلومتر با شهر قشم فاصله دارد این بازارچه زیبا در کنار جایگاهی قرار گرفته است که مسافران قایق کرایه میکنند تا از جنگلهای زیبای حرا بازدید کنند چشم انداز زیبایی دارد و درتمام بازارچه صنایع دستی مردم آن منطقه که با صدفها و مرجانها وغیره تهیه شده است وجود دارد.

  • جزیره هنگام

جزیره هنگام در جنوب کشورمان قرار گرفته اگرچه کوچک است اما جز یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری به شمار می رود. هنگام در فاصله ۲ کیلومتری قشم قرار دارد ، اولین چیزی که در این جزیره توجه را جلب می کند، شن های تمیز و براق و آب های آبی و بی نهایت زیبایی است که در زیر انوار طلایی خورشید درخشششان ده ها برابر می شود. در این جزیره می توانید صخره هایی با صدف های رنگارنگ زیادی را ببینید.

  • دره ستارگان

دره‌ ستاره ها یکی از معروف ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری جزیره قشم محسوب میشود که در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر قشم قرار گرفته است. این دره که یکی از هفت عجایب قشم محسوب می شود و به خاطر شکل خاصی که دارد، وزش باد در آن باعث ایجاد صداهایی عجیب می شود و به همین دلیل است که آن دره ستاره ها نامیده میشود.جالب سات بدانید که شکل‌گیری این دره به دلیل فرسایش آن در میلیون‌ها سال پیش در اثر باد و بارون بوده است.

  • بازار درگهان قشم

فاصله قشم تا بازار درگهان ۲۰ دقیقه است چند بازار و مجتمع تجاری دارد که عمده‌ فروشی و تک ‌فروشی انجام میشود در این بازار پوشیدنی ،خوراکی و کالاهای دیگرقرار دارد مراکز خرید درگهان فاصله‌ زیادی از هم ندارند رستوران ها و کافه ها را در درگهان دارد.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت