دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به شیراز

راهنمای سفر به شیراز

تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر | 15:09/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 1961

یکی از شهرهای پرآوازه ایران که زیبایی های بی نظیرش در سراسر جهان زبانزد خاص وعام است شیراز است که در جنوب شرقی کشور عزیزمان ایران میباشد که به دلیل وجود جاذبه های دیدنی منحصر به فرد، سالانه گردشگران زیادی را از اقصی نقاط دنیا به سوی خود جذب میکند.

با توجه به دنیایی از انتخاب های گوناگونی که در پیش روی مسافران شهر شیراز است در ادامه قصد داریم به چند مورد از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر بپردازیم.

  • حافظیه (Tomb of Hafez)

آرامگاه خواجه شمس الدین محمد بن بهاءالدین حافظ شیرازی شاعر قرن هشتم، در شمال شهر شیراز قرار دارد و یکی از جاذبه های تاریخی شهر شیراز محسوب میشود. این آرامگاه گنبدی شکل ۶۵ سال بعد از درگذشت این شاعر در سال ۸۵۶ هجری قمری به دستور حاکم وقت در شیراز برای یادبود این شاعر پر آوازه بنا نهاده شد. گرچه این آرامگاه بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت اما اخرین بار آن در سال 1314 خورشیدی توسط سرهنگ علی ریاضی رییس فرهنگ فارس انجام شد که حاصل آن بنای کنونی حافظیه است.

  • حمام وکیل (Vakil Bath)

حمام وکیل در دوره زندیه به دستور کریم خان زند در مرکز شیراز، در نزدیکی بازار وکیل ساخته شد. این بنا با وسعتی بیش از 1400 متر مربع در غرب مسجد وکیل قرار گرفته که از نظر سبک معماری و آرایه ها و نقوش تزیینی از حیرت انگیزترین سازه های حکومت زندیه به شمار می رود.

  • مسجد وکیل (Vakil Mosque)

مسجد وکیل که با نام مسجد سلطانی نیز شناخته می شود ، مسجدی تاریخی مربوط به دوره زندیه در شهر شیراز است که به دستور کریم ‌خان زند در مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع و ۸۶۶۰ متر زیربنا با معماری کم‌نظیر، حجاری‌های فوق‌العاده و کتیبه‌های منقوش به خطوط نستعلیق ساخته شده است.

  • آرامگاه سعدی (Tomb of Saadi)

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه، شاعر برجسته پارسی زبان یکی از دیدنی‌های فراموش نشدنی در شهر شیراز است. این مقبره تاریخی در یکی از خیابان های زیبای شهر در نزدیکی باغ دلگشا قرار دارد همچنین این مقبره آن قدر ارزشمند و زیباست که نامش در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

  • مسجد نصیرالملک (Nasir-ol-molk Mosque)

مسجد نصیرالملک از مساجد قدیمی شهر شیراز است که در سال ۱۲۹۳ توسط سلسله قاجار در نزدیکی مسجد شاه چراغ ساخته شده. این مسجد زیبا از نظر کاشی کاری و مقرنس باارزش ترین مسجد ایران است. به کار بردن شیشه های رنگی در این مسجد باعث شده که به آن لقب مسجد صورتی ایران را بدهند چرا که وقتی نور خورشید به شیشه های رنگی این مسجد می تابد شبستان آن غرق در نور های رنگارنگ و رویایی می شود.

  • باغ ارم (Eram Garden)

باغ ارم شیراز یکی از زیباترین باغ ‌های ایرانی در شمال غربی شیراز در خیابان ارم است که در سال ۱۳۹۰ در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و به دلیل داشتن تنوع گیاهایی بسیار زیاد، به عنوان باغ گیاه شناسی شیراز نیز شناخته میشود و هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی میباشد.

  • ارگ کریم خان (Arg of Karim Khan)

ارگ کریم خان درشهر شیراز یکی از بناهای تاریخی به جا مانده از دوران زندیه است که به دستور کریم خان زند در سال ۱۱۰۸ قمری به عنوان مکانی برای زندگی کریم خان زند ساخته شد. این ارگ در مرکز شهر شیراز و در خیابان کریم خان زند قرار گرفته است و سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

  • خانه قوام (Qavam House)

خانه قوام یا نارنجستان قوام در شیراز یکی از زیباترین خانه باغ های ایرانی است که در خیابان لطفعلی‌ خان زند قرار گرفته. این باغ در دوره ناصرالدین شاه قاجار و به دستور علی محمد خان قوام ساخته شده که امروزه گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند و فضای دل انگیزی را برای شان فراهم می سازد. همچنین میتوان در طبقه پایین این عمارت از موزه ای که از اشیای پروفسور آرتور پوپ (Arthur Upham Pope) ایران شناس معروف وجود دارد بازدید کرد.

  • باغ عفیف آباد (Afif-Abad Garden)

این باغ زیبای ایرانی در دوران صفویه به عنوان تفرج گاهی برای پادشاهان صفوی ساخته شد و پس از آن در دوران قاجار توسط میرزا علی خان قوام ‌الملک خریداری و دوباره بازسازی و مرمت شد که امروزه به باغ موزه سلاح های قدیمی ارتش و موزه عبرت تبدیل شده است.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت