دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به عمان

راهنمای سفر به عمان

تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر | 15:46/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 1733

عمان کشوری در سواحل خلیج فارس و در جنوب کشورمان ایران است که رشد گردشگری بسیار چشم گیری داشته تا جایی که به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه تبدیل شده است. پایتخت کشورعمان مسقط، پر از جاذبه های طبیعی و تاریخی است که چشمان هر توریستی‌ را مجذوب خود میکند.

آشنایی با دیدنی‌های مقصد و استفاده از تجربه‌های دیگران در سفر به شما کمک میکند تا سفر با کیفیت تری را تجربه کنید از این رو در ادامه سعی کرده ایم تا اطلاعاتی را که در سفر به کشور عمان لازم است در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

آب و هوا و بهترین زمان سفر

کشورعمان دارای آب و هوای بیابانی و گرمسیری است. آب و هوای این کشور در بخش های بیابانی گرم در قسمت کوهستانی معتدل و کمی سرد می‌باشد و با توجه به این موضوع بهترین زمان بازدید از این کشور را میتوان فصل زمستان نام برد چرا که از رطوبت هوا کاسته میشود و هوای مطبوع تری در انتظار شماست.

جاذبه های دیدنی عمان

  • مسجد جامع سلطان قابوس

یکی از زیبایی ها و جاذبه های معروف در جهان اسلام و کشور عمان، مسجد جامع سلطان قابوس در شهر مسقط است. این مسجد بزرگ و زیبا در سال 1992 میلادی به دستور سلطان قابوس ساخته و در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. یکی از شاخصه‌های اصلی طراحی داخلی این مکان، فرش نمازگزاران آن به شمار می‌رود. این فرش ایرانی ۲۱ تن وزن داشته و ۴ سال طول کشید تا بافت آن به اتمام برسد.

  • غار مجلس الجن

از عجیب ترین و زیباترین و عمیق ترین غارهای جهان غار مجلس الجن در فلات سما است که دومین غار عمیق جهان نیز به حساب می آید.این غار در سال ۱۹۸۳ میلادی توسط «دان دیویدسون»، زمین شناس مشهور، کشف شد. دلیل نام گذاری عجیب این غار باور محلی‌هاست که این محفظه عمیق را مکانی برای زندگی جن‌ها می‌دانند.

  • بازار مطرح

بازار مطرح یکی از قدیمی ترین و معروف ترین بازارهای کشور عمان است که در شهر مسقط قرار دارد. در گذشته این بازار از گِل و برگ‌های نخل ساخته شده بود که با دمای بالا و شرایط سخت آب و هوایی منطقه سازگاری داشت اما امروزه شهرداری مسقط با بازسازی این بازار زیبا و افزودن امکانات مدرن به بازار، آن را به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تبدیل کرده است.

  • جزیره ماسیره

جزیره ماسیره به عنوان یکی از مقاصد منحصر به فرد در سواحل عمان است که برای مسافرانی که قصد ماجراجویی دارند بسیار مناسب است. شنا کردن، بررسی کشتی های از کار افتاده، تماشای هزاران لاک پشتی که برای تخم گذاری به سواحل این جزیره می آیند، از تفریحات و کارهایی است که می توانید در سفر به این جزیره زیبا انجام داد.

  • قلعه نخل

قلعه نخل یکی از محکم ‌ترین قلعه‌های عمان در شهرستان نَخل ودر منطقه باطنه ‌است و یکی از جاذبه های کشور عمان به شمار میرود. این قلعه بارها در طول تاریخ مورد مرمت قرار گرفته اما در سال 1990 به‌طور کامل توسط سلطان قابوس مرمت و توسعه یافت‌ و اکنون به عنوان موزه ملی شناخته میشود است.

  • شهر بهلا

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری عمان ، شهر بهلا می باشد که قدمت بسیاری دارد. این شهر کهن در قدیم به عنوان محلی برای اطراق مسافرانی که به عمان سفر می کرده اند بوده است. این شهر تنها ۴۰ کیلومتر از شهر نیزوا فاصله داشته و همچنین دارای قلعه های قدیمی و تاریخی می باشد که جزو میراث جهانی یونسکو نیز میباشند.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت