دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به دبی

راهنمای سفر به دبی

تاریخ انتشار : پنج شنبه 06 تیر | 15:19/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 2150

دبی یکی از مدرن ترین و محبوب ترین قطب‌های گردشگری دنیا در کشور امارات است که هر سال گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه های منحصر بفردش به خود جذب میکند.

همچنین نزدیکی دبی به ایران باعث شده که ایرانی های زیادی برای سفر و گذراندن تعطیلات خود این شهر لوکس و مدرن را انتخاب کنند.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

دبی بزرگ ترین شهر امارات است که در سواحل جنوب شرقی خلیج فارس قرار گرفته. این شهر از سمت جنوب به ابوظبی و از سمت شمال به شارجه میرسد و به دلیل موقیعت جغرافیای، دارای آب و هوای گرمسیری بیابانی میباشد از این رو بهترین زمان سفر به دبی فصل های پاییز و زمستان است.

فرهنگ غذایی

فرهنگ غذایی در کشور امارات ترکیبی از شیوه غذاهای آسیایی و خاورمیانه است. البته در این کشور می توانید انواع غذاهای بین المللی و فست فودی را نیز پیدا کرد. در میان تمامی این غذاها میتوان به اصلی ترین غذاها این منطقه که شامل هریس، هوموس ، شاورما، گیجا، مجبوس، آش آسارایا، تبوله و مهلبیه میباشد اشاره کرد.

جاذبه های مهم گردشگری دبی 

  • برج خلیفه (Burj Khalifa)

برج خلیفه یکی از نمادهای اصلی شهر دبی است و با ارتفاع ۸۲۸ متر بلندترین ساختمان دنیا به حساب می آید. این بنا آنقدر معروف است که کمتر گردشگری پیدا می شود که تا دبی برود و از این برج و آبنماهای آن بازدید نکند. جالب است بدانید این برج که در سال ۲۰04 ساخته شده در اوایل به عنوان برج دبی شناخته میشد اما در زمان افتتاح برای ادای احترام به حاکم دبی، خلیفه بن زاید نام این آسمان خراش را به برج خلیفه تغییر دادند.

  • دبی مال (The Dubai Mall)

یکی از مراکز دیدنی مهم در شهر دبی که به همه مسافران دبی توصیه می شود دبی مال است. لازم نیست حتما اهل خرید باشید زیرا در این فروشگاه مراکز تفریحی گوناگونی نظیر آکواریوم، سینما، پارک واقعیت مجازی و… را در خود جای داده که هر یک ویژگی های منحصر به فرد و خاص خودش را دارد.این مرکز خرید بزرگ جزو پروژه های برج خلیفه در دبی محسوب می شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی به شمار میرود. جالب است بدانید در مرکز خرید دبی مال انواع و اقسام برندهای معروف دنیا و همین طور بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه در حال فعالیت هستند. 

  • مسجد جمیرا

مسجد جمیرا همان طور که از نامش مشخص است در منطقه جُمیرا قرار دارد. این مسجد که در سال 1976ساخته شده به عنوان یکی از کهن ترین و زیباترین عبادتگاه های مسلمان ها در امارات متحده عربی به حساب می آید. 

  • پارک های آبی

به دلیل موقعیت ساحلی شهر دبی و هوای گرم این شهر پارکهای آبی در دبی طرفداران زیادی دارد و به همین دلیل پارک های آبی فوق العاده ای در دبی میتوان یافت. پارک آبی آتلانتیس و پارک آّبی وایلد وادی از جمله مشهور ترین پارک های آبی در این شهر میباشند. 

  • موزه دبی (Dubai Museum)

یکی از جاذبه های گردشگری دبی در امارات متحده عربی موزه دبی است که سالیانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به سوی خود جذب میکند. این قلعه ی قدیمی در قرن ۱۸ برای محافظت از شهر در برابر دشمنان بنا شد و مدت ها محل سکونت حاکمان وقت دبی و مقر حکومتی بود تا اینکه در سال ۱۹۷۰ جهت استفاده موزه بازسازی شد.

ساحل جمیرا

ساحل جمیرا مقصد شماره یک گردشگرانی است که دوست دارند تفریحات ساحلی را به سفرشان اضافه کنند. در سراسر این ساحل، هتل‌های متعددی ساخته شده‌اند که اقامتگاه‌های محبوب برای گردشگران هستند. این ساحل، امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. تخت‌های مخصوص برای افتاب‌ گرفتن، رستوران، امکانات ورزش‌های آبی، جت اسکی و صدها تفریح جذاب دیگر.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت