دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

کلاس های پروازی و تفاوت آنها

کلاس های پروازی و تفاوت آنها

تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اردیبهشت | 16:17/ folder مطالب مفید / بازدید : 2403

اگر تا به حال با هواپیما سفر کرده باشید حتما با اصطلاحات خاص و گیج کننده این سفر مواجه شده اید. از جمله متداول ترین این اصطلاحات، کلاس های پروازی میباشند.

کلاس های پروازی به 4 دسته اصلی که عبارتند از : اکونومی، پرمیوم اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تقسیم میشوند.

در ادامه موضوع، به کلاس های پروازی و تفاوت آن ها با هم خواهیم پرداخت.

اکونومی کلاس (Economy Class)

پرواز اکونومی رایج ترین و متداول ترین نوع بلیط هواپیماست که اکثر مسافران با استفاده از این نوع کلاس پروازی سفر می کنند. در این کلاس پروازی خدمات و امکانات فوق العاده ای به شما ارائه نمی شود و فقط یک صندلی در اختیار شماست. همچنین یکی از دلایل استقبال گسترده مسافران از بلیط های اکونومی ارزان بودن آن است.

البته بسته به نوع شرکت هواپیمایی ممکن است خدمات ویژه ای مثل صندلی تاشو، فضا برای قرار دادن پاها، غذا، اینترنت وای فای، مانیتور و امکان تماشای فیلم و موزیک را هم در اختیار مسافرانشان قرار بدهند.

پرمیوم اکونومی کلاس (Premium Economy Class)

کلاس پرمیوم اکونومی بسیار شبیه به کلاس اکونومی هستند و تفاوت آن ها در هر شرکت هواپیمایی متفاوت و متغیر است. به طور کلی این پرواز همان کلاس اکونومی است با کمی امکانات و سرویس های بیشتر.

دراین کلاس پروازی مسافران می توانند از سالن های استراحت ویژه ایرلاین در فرودگاه استفاده کنند. همچنین در کابین هواپیما، صندلی ها در مقایسه با اکونومی بزرگ تر و راحت و در بخشی جداگانه و ویژه قرار گرفته است.

بیزینس کلاس (Business Class)

بیزینس کلاس یکی دیگر از انواع کلاس پروازی است که در خطوط هوایی تجاری ارائه میشود در واقع در این نوع پرواز همه چیز بهتر و عالی تر از اکونومی و پرمیوم اکونومی میباشد.

نوشیدنی های خوشامدگویی ؛ کیفیت غذا و سرو آن ها در ظروف چینی و قاشق و چنگال های استیل به جای ظروف پلاستیکی؛ صندلی های تختخواب شو ؛ سیستم سرگرمی و مانیتورهای بزرگ و امکان انتخاب از بین صدها فیلم و موزیک و بازی تنها گوشه ای از خدمات ویژه پرواز بیزینس کلاس هستند.

فرست کلاس (First Class)

و در آخر به مجلل ترین کلاس پروازی و بهترین نوع پرواز می رسیم. در این نوع پرواز، کلیه خدمات و امکانات بیزینس و پرمیوم به صورتی بسیار مجلل تر همراه با خدمات و سرویس های ویژه دیگر به مسافران ارائه می شود.

از امکانات ویژه این کلاس پروازی میتوان به فضایی بسیار بزرگ و اختصاصی برای هر مسافر(در برخی ایرلاین ها کابین اختصاصی با درب) اشاره کرد. به همین جهت در بخش فرست کلاس تعداد صندلی های بسیار کمی وجود دارد. همچنین در این کلاس پروازی غذا بصورت گرم سرو میشود و انتخاب نوع غذا با خود مسافر و از روی منوی غذایی میباشد که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت