دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

ویزای شینگن

ویزای شینگن

تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اردیبهشت | 18:49/ folder مطالب مفید / بازدید : 2010

یکی از ملزومات اصلی سفرهای خارجی برای مسافران ایرانی، ویزا است. از معروف ترین ویزا هایی که در این زمینه وجود دارد ویزای شینگن است، که مستلزم گذراندن مراحل پیچیده‌ای برای دریافت آن میباشد.

در ادامه با توضیح کوتاهی به این مطلب خواهیم پرداخت.

تاریخچه پیمان و ایجاد ویزای شینگن به سال 1985 باز می گردد که توسط 5 کشور اروپایی و در روستایی به نام شینگن در جنوب لوکزامبورگ بسته شد. به واسطه این معاهده، ورود ساکنین کشورهای اروپایی بدون ویزا به این کشورها آزاد شد تا مشکلات رفت و آمد بین مرزی برای آنها کم شود.

شهروندان کشورهای خارج از این پیمان جهت سفر و اقامت به این کشورها ملزم به اخذ ویزای شینگن هستند و درصورت داشتن ویزای شینگن میتوانند به تمامی کشورهای عضو این پیمان سفر نمایند.

اتحادیه شینگن شامل 26 کشور می باشد که عبارتند از:

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوییس، لیختن اشتاین

انواع ویزاهای شینگن

بر اساس اهداف سفر، 3 نوع ویزای شینگن وجود دارد که از جانب سفارت ها و یا کنسولگری ها صادر می شوند.

  1. ویزای عادی شینگن (Uniform Schengen Visas)

با اخذ ویزای عادی شینگن مجوز ورود و سفر به کشورهای عضو این پیمان را برای حداکثر 90 روز در بازه زمانی 6 ماهه میتوان داشت. همچنین ویزای عادی شینگن به سه دسته کلی "A , B , C" تقسیم می شود.

  • ویزای نوع A «ویزای ترانزیت فرودگاهی»

دراین نوع ویزا مسافر حق خروج از فرودگاه کشورعضو شینگن را ندارد و فقط می تواند در یکی از فرودگاههای عضو این پیمان، هواپیمای خود را عوض کرده و به مقصد کشور دیگری در خارج از منطقه شینگن برود.

  • ویزای نوع B «ترانزیت»

در این نوع ویزا به مسافر اجازه داده می شود که برای مدت زمانی حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در ناحیه شینگن عبور کند.

  • ویزای نوع C «روادید کوتاه مدت»

دراین نوع ویزا روادید کوتاه مدتی به مسافر برای ورود و اقامت در کشورهای عضو اتحادیه ی شینگن داده میشود. دریافت کنندگان ویزای C با توجه به هدف و شرایط سفر یکی از سه نوع ویزای یک بار ورود ،دو بار ورود و یا چند بار ورود را دریافت می کنند.

       2. ویزای اعتباری منطقه محدوده (Limited Territorial Validity)

این ویزا به فرد اجازه میدهد که تنها به محدوده های مشخصی که در زمان اخذ ویزا اعلام میشود، سفر کرده و در آن ها اقامت داشته باشد. این ویزا به غیر از مناطق مشخص شده، در هیچ منطقه دیگری اعتبار ندارد و دارنده آن مجوز سفر به هیچ یک از دیگر مناطق را ندارد. این ویزا بیشتر تحت شرایط خاص، مانند ویزا برای پناهندگان، اعطا میشود.

       3. ویزای ملی (National Visas) یا نوع D

این ویزا به افرادی اعطا می شود که قصد دارند در دوره ی زمانی خاص یا با هدفی مشخص مانند تحصیل یا کار در یکی از کشورهای شینگن اقامت کنند همچنین بسته به شرایط وهدف میتواند یکبار ورود یا چندبار ورود باشد . دارنده این نوع ویزا باید پس از اتمام اعتبار ویزا و پایان دوره تعیین شده، به کشور خود بازگردد.

با در اختیار داشتن ویزای چند بار ورود نوع D می توان به تمامی کشورهای ناحیه شینگن بدون محدودیت سفر کرد. با این توضیحات که، داوطلبان باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند.

  • دانشجویان بین المللی که برای انجام پروژه های تحقیقاتی برای مدتی مشخص و نه بیشتر از یک سال، به کشورهای شینگن سفر می کنند.
  • دانشجویان بین المللی که قصد شروع تحصیل در یکی از دوره های تحصیلی کشورهای عضو پیمان شینگن را دارند.
  • متخصصانی که با هدف به اشتراک گذاشتن تخصص و مهارت خود به کشورهای عضو این پیمان سفر می کنند.
  • موارد اضطراری که فرد به دلیل وضعیت پزشکی برای مدت مشخصی قادر به ترک ناحیه شینگن نباشد.
دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت