دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

محله های استانبول

محله های استانبول

تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد | 17:15/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 1797

استانبول شهری نیمه اروپایی در مرز بین دو قاره اسیا و اروپاست. در قلب این شهر، تنگه‌ی بُسفُر قرار دارد که محل تلاقی دریای سیاه، دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی (Golden Horn) است.همچنین این شهر به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای اروپایی نیز شناخته میشود که بیش از ۱۵ میلیون نفر جمعیت دارد.

به همین دلیل در زمان سفر به این شهر بزرگ لازم است تا اطلاعاتی کافی در مورد محله های آن داشته باشید که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم.

  • منطقه سلطان احمد استانبول (Sultanahmet District)

منطقه سلطان احمد جزو قدیمی ترین مناطق شهر استانبول میباشد و برای مسافرانی که قصد بازید از جاذبه های معروف شهر را دارند بسیار مناسب است زیرا در نزدیکی مکان های دیدنی شهر از جمله ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، باسیلیکا سیسترن، بازار بزرگ و بازار ادویه قرار دارد وهمیشه پر از گردشگر و افرادی است که می خواهند از این مکان های زیبا و دیدنی  بازدید کنند.

  • بی اوغلو (Beyoğlu)

بی اوغلو، منطقه‌ای در بخش اروپایی شهراستانبول است که شامل میدان تکسیم، خیابان استقلال و مناطق اطراف آن میباشد. یکی از خیابان های مهم در این منطقه که توریست زیادی را به سوی خود جذب میکند خیابان استقلال است که همه روزه شلوغ و پر جنب و جوش است. این منطقه در شمال خلیج  شاخ طلایی استانبول واقع شده و از طریق پل گالاتا به بخش قدیمی شهر استانبول متصل می‌شود.

  • آکسارای (Aksaray)

آکسارای یکی از محله های قدیمی در شهر استانبول است و به عنوان یکی از محبوب ترین مکان های توریستی و گردشگری برای ایرانیان محسوب میشود. محله آکسارای علاوه بر قدیمی بودن دارای بسیاری از مراکز خرید ارزان و لوکس بوده که به مقصد اول هر توریستی تبدیل شده. از جمله مراکز خرید معروف این محله می‌توان به: مرکز خرید فروم استانبول، اولیویوم و هیستوریا اشاره کرد.

  • بشیکتاش (Beşiktaş)

منطقه بشیکتاش یکی از مناطق مهم شهر و یکی از قدیمی ترین محله های استانبول محسوب می شود. همچنین این منطقه به عنوان یکی از مناطق مهم توریستی استانبول نیز محسوب میشود و بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر از جمله کاخ دلماباغچه را در خود جای داده است.

  • شیشلی (Şişli)

خیابان شیشلی یا منطقه شیشلی متعلق به بخش اروپایی استانبول می باشد که بخشی از آن در نزدیکی دریای مرمره قرار گرفته. ساختار شهری این منطقه با ساختمان های بزرگ و بلوارهای طولانی در نوع خود منحصر به فرد می باشد زیرا ترکیب دلنشینی از معماری اروپایی مدرن و سنتی را فراهم کرده.

  • لاله لی (Laleli)

منطقه لاله لی در استانبول جزو قدیمی ترین و شلوغ ترین مناطق این شهر به شمار میرود که پر از مغازه ها و غذاخوری های مختلف و هتل های ارزان قیمت است و به همین دلیل بسیار شلوغ  است. معمولا افرادی که قصد خرید دارند این منطقه را انتخاب میکنند چرا که بیشتر بازارها و مغازه‌های عمده ‌فروش استانبول در این منطقه قرار دارند و هتل‌های آن درست در مرکز این بازارها واقع شده‌اند.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت