دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان

تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 تیر | 16:44/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 2147

کشور بلغارستان یکی از کشورهای زیبا در جنوب شرقی قاره اروپاست که پیشینه ‌ای تاریخی بالای نیز دارد و یکی از قدیمی ‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد که به عنوان یکی از کشور‌های مورد‌ علاقه‌ ی هر گردشگران ایرانی برای سفر شناخته میشود.

سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت ها است. به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد به بهبود کیفیت سفر کمک میکند از این رو در ادامه سعی کرده ایم تا اطلاعاتی را که در سفر به بلغارستان لازم است در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

آب و هوای بلغارستان

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشور بلغارستان دارد، از نظر آب و هوایی شمال این کشور در تابستان ها گرم و در زمستان ها سرد می باشد. اما در جنوب شرقی بلغارستان آب و هوای مدیترانه ای و معتدل تری در مناطق این کشور برقرار است. به طور کلی می توان گفت که در بیشترین قسمت های کشور بلغارستان آب و هوا سرد و کوهستانی است و در نواحی دریای سیاه نیز آب و هوای معتدل و مرطوب دارد.

غذاهای محبوب در بلغارستان

غذاهای بلغارستان در واقع تلفیقی ازغذاهای اروپای شرقی با تاثیرپذیری زیادی از آشپزی یونانی و ترکی هستند و با توجه به موقعیت این کشور در بیشترغذاها از انواع سبزیجات و میوه های مختلف استفاده می شود. اما اگر بخواهیم به چند مورد از محبوب ترین این غذاها اشاره کنیم میتوان به سالاد شوپسکا (Shopska Salad)، بانیستا (Banitsa)، لیوتنیتسا (Ljutenica)، کبابچه (Kebapche) و سوپ تاراتور (Tarator Soup) اشاره کرد.

شهرهای مهم بلغارستان

صوفیه (Sofia)

صوفیه، پایتخت و بزرگتر‌ین شهر در غرب کشور بلغارستان است و به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین پایتخت‌ها در قاره اروپا به شمار می‌رود که پیشینه‌ آن به قرن هشتم میلادی باز می‌گردد.

در ادامه به چند مورد از جاذبه های گردشگری در صوفیه اشاره خواهیم کرد.

  • کلیسای الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Cathedral)

کلیسای جامع الکساندر نوسکی دومین کلیسای جامع بزرگ در ناحیه بالکان به سبک نئو بیزانس، نماد و سمبل صوفیه پایتخت بلغارستان است. این کلیسا مثل بیشتر معماری های باشکوه این شهر در دهه ۱۸۸۰ برای یادبود از سربازان بلغاری و روسی در جنگ با عثمانی ها ساخته شده.

  • کلیسای سنت صوفیه (St. Sofia Church)

کلیسای سنت صوفیا یکی از دیدنی های بلغارستان است که در شهر صوفیه قرار دارد. این کلیسا بعد از کلیسای سنت جرج، قدیمی‌ترین کلیسای ارتودوکس صوفیه محسوب می‌شود و به عنوان یکی از نمادهای این شهر در بین گردشگران و بازدیدکنندگان صوفیه شناخته شده است.

  • باغ بورسوی (Borisova gardina)

باغ بورسوی، یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین پارک های صوفیه، پایتخت بلغارستان است که در سال 1884 ساخته شده و به نام تزار بوریس سوم نامگذاری شده است و با گذشت زمان گسترش یافت و بر امکانات رفاهی و تفریحی آن افزوده گردید تا به محلی ایده آل برای گردش و لذت بردن از طبیعت تبدیل شود.

  • میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ (Prince Alexander of Batenberg Square)

میدان شاهزاده الکساندر باتنبرگ بزرگ ترین میدان صوفیه، پایتخت بلغارستان است که نام آن برگرفته شده از الکساندر جوزف باتنبرگ، نخستین شاهزاده بلغارستان مدرن است. این میدان یکی از جاذبه ها و مکان های مهم بلغارستان محسوب می‌شود چرا که از گذشته تا کنون مراسمات مخلتف همچون نشست‌ها ، رویدادهای محلی، تظاهرات، راهپیمایی‌ها و تجمعات دیگر مانند کنسرت‌های موسیقی در این مکان برگزار میشده است.

وارنا (Varna)

شهر وارنا سومین شهر بزرگ و یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری کشور بلغارستان است که در امتداد دریای سیاه قرار گرفته و آب و هوای خنک و مطبوع و سواحل زیبا و خیره کننده اش در فصل تابستان میزبان مسافران بسیار زیادی از سراسر دنیا است.

جاذبه های گردشگری شهر وارنا

  • ساحل ماسه های طلایی (Golden Sands)

ساحل ماسه های طلایی مشهورترین ساحل شهر توریستی وارنا در17 کیلومتری شمال وارنا می باشد که به واقع مروارید سواحل دریای سیاه محسوب می شود و به لطف سواحل نیلگون و وجود ماسه های طلایی رنگ، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر جهان است.

  • باغ دریایی (Sea Garden)

باغ دریایی یکی از مشهورترین پارک های عمومی شهر وارناست که در امتداد دریا قرار گرفته است و چشم انداز بسیار زیبایی به دریا دارد و دیدنی های زیادی در خود جای داده است. یکی از مزایایی این باغ این است که دسترسی مستقیمی به ساحل دارد بنابراین می توانید قبل یا بعد از بازدید باغ، دوباره به ساحل بروید و به تفریح و استراحت بپردازید.

  • کلیسای جامع وارنا (Dormition of the Theotokos Cathedral)

کلیسای وارنا که در نیمه دوم قرن نوزدهم در سال 1886 ساخته شده یکی از بزرگترین و معروف ترین کلیسای جامع ارتدوکس بلغارستان در شهر وارنا و دومین کلیسای جامع پس از کلیسای الکساندر نوسکی در کشور بلغارستان می باشد که مدتی پس از آزادی بلغارستان از حکومت عثمانی‌ها، توسط روس‌ها ساخته شد.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت