دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به استانبول

راهنمای سفر به استانبول

تاریخ انتشار : دوشنبه 30 اردیبهشت | 17:02/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 2005

امروزه استانبول اولین مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند میباشد. سفر به استانبول یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین سفرهایی است که هزینه چندان زیادی را هم در بر ندارد.

در ادامه سعی داریم تمام آنچه که قبل از سفر به استانبول باید بدانید را بیان کنیم.

بهترین زمان برای سفر

تقریبا همه ماه های سال برای سفر به استانبول مناسب است، اما بهترین زمان برای رفتن به استانبول فصل بهار و پاییر است. علاوه بر هوای دلچسب پاییز حراج ها و جشنواره های زیادی هم در این دو فصل برگزار می شود که می توانند سفر شما را بهتر بنمایند.

همچنین میتوانید برای کم کردن هزینه اقامت، برنامه سفر خودتان را در فصل های پر گردشگر استانبول یعنی تابستان تنظیم نکنید. اما در اواخر فروردین و اردیبهشت یا نیمه اول پاییز می توانید هتل های خوب و ارزان قیمتی را در این شهر به راحتی پیدا کرد.

امنیت در استانبول

به طور کلی استانبول شهر نسبتا امنی است ، اما رعایت نکات امنیتی در همه حال ضروری است.در استانبول برخی خیابان ها از ساعت 10 شب به بعد خیلی خلوت میشوند در صورتی که در این ساعات در این خیابان ها پیاده هستید، جانب احتیاط را بیشتر رعایت کنید.

غذاهای استانبول

با توجه به این که ذائقه ی غذایی مردم ترکیه با ایرانیان تقریبا یکسان است، خورد و خوراک در این کشور برای مسافران ایرانی سخت نیست.

از جمله غذا های معروف ترکیه میتوان به اسکندر کباب (iskender Kebab)، لاهماجون (Lahmacun)، دونر کباب (Doner Kebab)، آدانا کباب (Adana kabab)، کومپیر (kumpir)، کارنیاریک (Karnıyarık) و بورک (Borek) اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری و مراکز خرید استانبول

استانبول تلفیقی از آثار تاریخی و مدرنیته است و اغلب کسانی که علاقه زیادی به آثار تاریخی شگفت انگیز دارند و همزمان عاشق خرید و خوشگذرانی هستند، این شهر را انتخاب می کنند.

از جمله جاذبه های گردشگری استانبول میتوان به برج گالاتا (Galata Tower)، ایا صوفیه (Hagia Sophia)، مسجد سلیمانیه (Suleymaniye Mosque)، مسجد آبی (Blue Mosque)، کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)، آب انبار باسیلیکا (Basilica Cistern)، قلعه دختر (Maiden’s Tower) و جزیره بیوک آدا (Büyükada) اشاره کرد.

  • برج گالاتا (Galata Tower)

برج گالاتا یا برج مسیح (Christeen Turris) در یکی از شلوغ ترین مناطق شهر است که انتهای خیابان استقلال قرار گرفته و از برج های قرون وسطایی استانبول به شمار می آید. با بازدید از آن می توان زندگی مدرن و امروزی را در کنار تاریخ و تمدن عثمانی و رومی به وضوح مشاهده کرد. در گذشته هدف از ساخت برج گالاتا، سرکشی و کنترل کشتی های در حال عبور و مرور بوده اما امروزه به سازه ای تاریخی و جایی برای سرگرمی گردشگران تبدیل شده است.

  • ایا صوفیه (Hagia Sophia)

مسجد ایاصوفیه جزو زیباترین و معروف ترین نمادهای بی نظیر معماری شهر استانبول شناخته می شود که درست در مرکز شهر قرار گرفته. این مسجد بزرگ در ابتدا به عنوان کلیسا ساخته شده و نخست با نام کلیسای اعظم شناخته می شد. اما پس از فتح استانبول توسط سلطان محمد ایا صوفیه به مسجد تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از موزه های مهم شهر استانبول به شمار میرود.

  • مسجد سلیمانیه (Suleymaniye Mosque)

یکی از مکان های دیدنی استانبول در حال حاضر مسجد سلیمانیه است.این مسجد بزرگ توسط معمار معروف ترک ملقب به استاد سینان به دستور سلطان سلیمان اول بنیان گذاری شده است و مجموعه ای از بناهای مختلف مانند مدرسه، حمام، کتابخانه، کاروانسرا،بیمارستان ، آشپزخانه عمومی و همچنین مقبره سلیمان و همسرش نیز میباشد.

  • مسجد آبی (Blue Mosque)

مسجد سلطان احمد در استانبول یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که به علت وجود کاشی‌های آبی رنگ که در تزیینات داخلی بکار رفته به «مسجد آبی» نیز شهرت دارد. این مسجد شامل ۵ گنبد بزرگ و 8 گنبد کوچک تر و 6 مناره میباشد . جالب است بدانید مسجد آبی هنوز هم کاربری خود را حفظ کرده و علاوه بر گردشگران پذیرای نمازگزاران نیز میباشد.

  • کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

توپکاپی نام یکی از کاخ های زیبا در استانبول است که به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد.این کاخ مقر اصلی حکومت عثمانی در دوران پس از فتح استانبول بوده است اما بعدها کاخ جدیدتر دولماباغچه که به سبک اروپایی ساخته شده بود جایگزین توپکاپی شد.

  • آب انبار باسیلیکا (Basilica Cistern)

آب انبار باسیلیکا یکی از معدود میراث های با شکوه به جا مانده از دوره بیزانس ها (روم شرقی) در شهر قسطنطنیه یا استانبول کنونی است. در واقع آب انبار باسیلیکا، سرداب کلیسایی است که در قرن ششم میلادی ساخته شده و محل تامین آب قصر و ساختمان های مهم شهر بوده است. این مکان در مجموع وسعتی نزدیک 8,900 متر مربع دارد و حجم آبی در حدود 80 هزار متر مکعب را در خود جای داده است.

  • قلعه دختر (Maiden’s Tower)

برج دختر ساختمانی کوچک بر روی جزیره ای در میان تنگه بسفر جای گرفته است و یکی از جاذبه های محبوب استانبول به شمار می رود، قدمت این برج به دوران بیزانسی ترکیه بر می گردد. این برج در زمان های مختلف کاربری های مختلفی داشته است؛ زمانی به عنوان محل دریافت عوارض، در دوره ای به عنوان برج دفاعی و زمانی نیز به عنوان فانوس دریایی کاربرد داشته و امروزه این برج به عنوان یکی از موزه های استانبول شناخته می شود.

  • جزیره بیوک آدا (Büyükada)

بویک آدا معروف ترین و بزرگ ترین جزیره از نه مجمع الجزایری است که اصطلاحا به جزایر پرنسس معروف است و در اطراف استانبول در دریای مرمره واقع شده است. برای رفتن به بیوک آدا، کافی است به یکی از محله های کادیکوی، بستانچی، سیرکجی و کاباتاش بروید و از اتوبوس دریایی و قایق ها استفاده کنید. جالب است بدانید در این جزیره عبور و مرور وسایل نقلیه گازسوز ممنوع است، و عبور و مرور بیشتر توسط دوچرخه یا درشکه ها انجام می شود.

همچنین مراکز خرید استانبول عبارتند از :

بازار بزرگ (Grand Bazaar)، مرکز خرید کانیون (Kanyon)، مرکز خرید جواهیر (Cevahir)، بازار عتیقه فروش های فریکوی (feriköy)، مرکز خرید ایستینیه پارک (Istinye Park)، مرکز خرید آکمرکز (Akmerkez)، مرکز خرید الیویوم (Olivium)، مرکز خرید فروم (Forum İstanbul) و مراکز خرید اوت لت (Outlet).

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت