دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به روسیه

راهنمای سفر به روسیه

تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر | 16:26/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 2049

روسیه پهناورترین کشور جهان است که در شمال قاره آسیا قرار گرفته و یکی از همسایه های ایران نیز به شمار می رود و از این جهت برای گردشگرانی ایرانی که به جاذبه های تاریخی و فرهنگی علاقمند هستند و عاشق ماجراجویی، بهترین گزینه برای سفر میباشد.

سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از هیجان انگیزترین فعالیت ها است. به همین دلیل داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد به بهبود کیفیت سفر کمک میکند از این رو در ادامه سعی کرده ایم تا اطلاعاتی را که در سفر به روسیه لازم است در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای روسیه

با توجه به وسعت جغرافیایی کشور روسیه، این کشور دارای آب و هوای متغیری است. در برخی نقاط سرد بوده ولی در نقاط دیگری از این کشور شرایط آب و هوایی مساعدی برقرار است. به همین منظور سفر به این کشور بسیار مهم است که در فصل مناسبی باشد چرا در برخی از ماه های سال سفر به این کشور بسیار سخت است. بهترین زمان سفر در فصل تابستان، ماه های تیر و مرداد که گرمترین ماه های سال در این کشور هستند می باشد.

غذاهای محبوب در روسیه

رژیم غذایی کشور روسیه، مجموعه‌ای از غذاهای سنتی متنوع وگوناگون است. در این کشور بزرگ و پهناور به دلیل وجود مناطق جغرافیایی متعدد برنامه ‌های غذایی مختلفی نیز وجود دارد. اما اگر بخواهیم به چند مورد از محبوب ترین غذاهای روسی اشاره کنیم میتوان به سوپ برش (Borscht)، بیف استراگانوف (Beef Stroganoff)، بلینی (Blini)، آکروشکا (Okroshka)، ژارکیه (Zharkoe)، پلمنی (Pelmeni)، چاک چاک (Çäkçäk)، مرغ کیوو (Chicken Kiev)، کولبیاکا (Kulebyaka) و سالاد میموزا (Mimosa salad) اشاره کرد.

شهرهای مهم روسیه

مسکو

مسکو، پایتخت و پرجمعیت ترین شهر روسیه است که جمعیتی در حدود 12.2 میلیون نفر را در خودش جای داده و به عنوان قلب سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشور روسیه شناخته می شود. این شهر که در حاشیه رود مسکوا قرار (Moskva River) گرفته، قدمتی 900 ساله دارد و جاذبه های تاریخی و مدرن بسیاری را در خود جای داده است که در ادامه به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

  • کلیسای سنت باسیل (St. Basil’s Cathedral)

یکی از این مکان‌های تاریخی و زیبای شهر مسکو، کلیسای سنت باسیل است که یکی از نماد‌های کشور روسیه نیز محسوب میشود. این کلیسای زیبا با قدمتی در حدود ۴۵۰ سال، در میدان سرخ مسکو واقع شده و به‌ عنوان یکی از برجسته ‌ترین بنا‌های تاریخی روسیه به حساب می آید.

  • کلیسای مسیح منجی (Cathedral of Christ the Saviour)

کلیسای جامع مسیح منجی یک کلیسای ارتدوکس است که در ساحل شمالی رودخانه مسکوا و در جنوب غربی کاخ کرملین قرار گرفته است. جالب است بدانید این کلیسا در گذشته یک بار به دستور جوزف استالین در دهه ی ۱۹۲۰ تخریب و سپس در سال ۱۹۹۰ دوباره در این شهر ساخته شد.

  • میدان سرخ (Red Square)

میدان سرخ بیش از ۵۰۰ سال است که در مرکز مسکو قرار دارد. در این میدان کلیسای جامع سنت باسیل، موزه دولتی تاریخ روسیه، آرامگاه لنین، کلیسای کازان و مرکز تجاری گوم را میتوان یافت. همچنین کاخ کرملین، اقامتگاه رسمی رئیس ‌جمهور روسیه در نزدیکی این میدان واقع شده‌ است و بسیاری از خیابان های اصلی مسکو به این میدان منتهی می شود و یکی از مکان های دیدنی در شهر مسکو محسوب میشود.

  • کاخ کرملین مسکو (The Moscow Kremlin)

کاخ کرملین بزرگترین کاخ سلطنتی روسیه است که با نام قلب مسکو نیز شناخته میشود و یکی از زیباترین کاخ‌های جهان به شمار میرود. این کاخ تقریبا بیش از ۶۰۰ سال میزبان پادشاهان و تزارهای روسی بوده و در حال حاضر هم میزبان گردشگران از سراسر جهان می باشد. شکوه و عظمت این کاخ را پیشنهاد می کنیم در سفر به مسکو از دست ندهید.

سنت پترزبورگ

سنت پترزبورگ، دومین شهر بزرگ کشور روسیه است که در شمال غربی این کشور در کناره‌های رود نوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌است و یکی از جذاب ترین شهرهای اروپایی به شمار میرود که سفر به آن را می‌توان به هر شخصی توصیه کرد.

جاذبه های گردشگری در شهر سنت پترزبورگ

  • کلیسای رستاخیز (Church Of the Saviour On The Blood)

کلیسای رستاخیز یکی از اصلی ترین مناطق دیدنی و توریستی شهر سنت پترزبورگ می باشد. این کلیسا در سال 1883 و به دستور الکساندر سوم، به‌عنوان یادبودی برای پدرش، تزار الکساندر دوم ساخته شد. در واقع این کلیسا به یادبود تزار الکساندر دوم در محل ترور بنا شده است. البته روایت دیگری در مورد این کلیسا موجود است که روزگاری عیسی مسیح دراین مکان دوباره زنده می شود و به همین دلیل به آن کلیسای رستاخیز نیز می گویند.

  • قلعه پتر و پاول (Peter And Paul Fortress)

قلعه پتر و پاول به عنوان اولین ساختمان و اثر معماری شهر سن پترزبورگ شناخته میشود. این قلعه در ابتدای شهر در جزیره کوچک زایاچی در دهانه رود نوا قرار گرفته و در گذشته هدف از ساختش مقاومت در برابر سوئدی ها بوده و امروز به مهمترین بخش موزه ی تاریخ سنت پترزبورگ تبدیل شده است.

  • موزه هرمیتاژ (Hermitage Museum)

موزه هرمیتاژ با بیش از ۳ میلیون اثر هنری یکی از بزرگ ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی ‌ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان است. این موزه از 6 ساختمان مجزا تشکیل شده است که به هم متصل هستند و در گذشته به عنوان یکی از محل های رسمی اقامت خاندان سلطنتی روسیه شناخته می شده.

  • کاخ پترهوف (Peterhof Palace)

کاخ پترهوف مجموعه ای از قصر و باغ است که به دستور پتر کبیر در سال ۱۷۰۹ میلادی به منظور تجسم روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ اروپایی در نزدیکی شهر سنت پترزبورگ در شهر پترگوف (Petergof) روسیه ساخته شده است. این کاخ زیبا زمانی قصر خصوصی پتر کبیر بوده و امروزه به عنوان یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین مکان های گردشگری در روسیه به حساب می آید.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت