دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمایی سفر به تبریز

راهنمایی سفر به تبریز

تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر | 13:50/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 1931

تبریز سومین شهر بزرگ ایران ومرکز استان آذربایجان شرقی است که دارای آب وهوای سرد وکوهستانی میباشد.تبریز شهری بزرگ وسرسبز است که هر زمان که به آن سفر کنید زیباهای و خاص خودش را دارد اما ما به شما پیشنهاد می دهیم که تبریز را در تابستان و مخصوصا در ماه شهریور بینید.

برای اطلاعات در سفر خود به تبریز درادامه جاذبه های گردشگری واقع در این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • جنگل ارسباران تبریز

جنگل های ارسباران با طبیعت زیبا و چشم اندازهای دلنشین و وجود اماکن و ابنیه تاریخی، توان بالقوه بالایی برای جذب گردشگر دارد در واقع این جنگل یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که هواداران زیادی دارد. آثار تاریخی این منطقه می توان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کرد.

  • خانه مشروطه تبریز

یکی از جاذبه های گردشگری شهر تبریز، خانهٔ مشروطه در یکی از محله های قدیمی شهر تبریز به نام راسته کوچه و در غرب بازار تبریز قرار گرفته است و این بنا به سبک معماری دورهٔ قاجار ساخته شده و ملک شخصی حاج مهدی کوزه کنانی بوده است.

  • بازار بزرگ تبریز

بازار بزرگ تبریز با بناهای زیبای آجری و سنتی، یکی از مهم ‌ترین بازار سرپوشیده در سطح جهان به ‌شمار می‌رود که در شهر تبریز در ایران واقع شده‌است. این بازار با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیدهٔ جهان میباشد که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

  • کلیسای کاتولیک های تبریز

کلیسای کاتولیک تبریز یا کلیسای عذرای توانا در کوچه میارمیار، پشت پاساژ پهلوی واقع شده است. این کلیسا برای اجرای مراسم و جشن‌های کاتولیک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اغلب کلیساهای جهان به شکل صلیب ساخته شده اند اما معماری این کلیسا به شکل مستطیل است.

  • پارک ائل گلی

ائل‌ گلی باغی معروف در شهر تبریز است که تبدیل به یکی از نماد‌های این شهر شده است دلیل شکل‌گیری این پارک، استخری است که در بخشی از آن قرار گرفته که در ابتدا منبعی برای تامین آب کشاورزی مناطق اطراف بوده است.

  • مسجد جامع تبریز

قدیمی ‌ترین عمارت تاریخی شهر تبریز مسجد جامع است. به مسجد جامع تبریز، مسجد جامع کبیر یا جمعه نیز گفته می‌شود. این جاذبه گردشگری تبریز در زمان حکومت پادشاهان سلجوقی ساخته شده است.

  • روستای کندوان

به جرات می توان گفت روستای صخره ای کندوان یکی از اصلی ترین و دیدنی ترین مکان های تبریز می باشد،جایی که بخاطر داشتن معماری خاص و منحصر به فرد و جریان داشتن زندگی اهالی آن در بافت قدیمی اش تبدیل به یک استثنا در جهان شده است.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت