دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمایی سفر به تفلیس

راهنمایی سفر به تفلیس

تاریخ انتشار : سه شنبه 07 خرداد | 16:15/ folder راهنمای سفر خارجی / بازدید : 2195

تفلیس پر است از منظره های ناب طبیعی و معماری های خیره کننده جدید و قدیم و به همین دلیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای ایرانیان که قصد دارند در تعطیلات خود سفرهای خارجی را انتخاب کنند تبدیل شده است.

در ادامه سعی داریم تمام آنچه که قبل از سفر به تفلیس باید بدانید را بیان کنیم.

شهر تفلیس بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور گرجستان است که در کناره رود کُر(Kura) قرار گرفته است و قدمتش به قرن پنجم میلادی بر می گردد. این شهر در گذشته های دور ابتدا در کناره رودخانه کُر رشد و بعدها با افزایش جمعیت ساخت و ساز به دامنه ها و تپه ها و فلاتهای اطراف رودخانه کشیده شده.

بهترین زمان برای سفر

شهر تفلیس به دلیل نزدیکی آن به کوه و وزش باد از سوی این کوه ها تابستان های نسبتا گرم و زمستان های بسیار سردی دارد به همین دلیل ماه های مرداد و شهریور بهترین زمان برای سفر به تفلیس میباشد چرا که می توانید از تفریحات این شهر به طور کامل استفاده کنید. البته اگر با هوای سرد مشکلی ندارید میتوانید برای کم شدن هزینه ها در فصل زمستان که حجم مسافران تفلیس کمتر می شود به این شهر سفر کنید.

خورد و خوراک در تفلیس

به دلیل نزدیکی فرهنگ غذایی گرجی ها به ایرانی ها در شهر تفلیس انتخاب های زیادی برای غذا خوردن دارید. از معروف ترین غذاهای گرجی میتوان به خاچاپوری (Khachapuri) و خینکالی (Khinkali) اشاره کرد. همچنین غذا و نوشیدنی در تفلیس در مجموع قیمت های مقرون به صرفه ای دارد.

جاذبه های گردشگری تفلیس

  • کلیسای متخی (Metekhi)

کلیسای متخی یکی از جاذبه های باستانی و معروف تفلیس است که قدمتش به قرن دوازدهم میلادی بر می گردد. این کلیسا که در لبه صخره و مشرف به رود کُر ساخته شده است به نوعی قلعه و اقامتگاه تزارهای گرجی محسوب میشده. همچنین در مقابل این کلیسا بنای یادبود شاه واختانگ، سازنده شهر تفلیس به چشم میخورد.

  • قلعه ناریکالا (Narikala Fortress)

قلعه ناریکالا در واقع قدیمی ترین ساختمان شهر تفلیس و یکی از مهم ترین و پربازدیدترین جاذبه های تفلیس محسوب می شود.این قلعه به عنوان «قلعه مادر» نیز مشهور است و به عنوان نماد باستانی و دفاعی شهر شناخته می شود. جالب است بدانید قلعه ناریکالا پیش از آن که شهر تفلیس ایجاد شود ، در قرن چهارم میلادی توسط ساسانیان ساخته شده و در حال حاضر چیزی که از ناریکالا بر جای مانده، اثری از بازسازی ها و ساخت و سازها در قرن های شانزدهم و هفدهم میلادی است.

  • باغ گیاه شناسی تفلیس (Botanical Garden Tbilisi)

باغ گیاه شناسی تفلیس یا باغ گیاه شناسی ملی گرجستان یکی از بهترین و مهمترین جاذبه های گردشگری تفلیس به شمار میرود. این باغ در ابتدا به عنوان یک باغ گیاه شناسی سلطنتی در قرن هفدهم تاسیس شد و در سال ۱۸۴۵ به روی عموم بازگشایی شدند. این مجموعه ۴۵۰۰ گروه از گیاهان طبقه بندی شده را در خود جای داده و قدمتی بیش از سه قرن دارد.

  • کلیسای جامع تثلیث (Holy Trinity Cathedral of Tbilisi) 

کلیسای جامع تثلیث یا سامبا (Sameba Cathedral) یکی از بزرگ ترین کلیساهای ارتدکس در جهان از نظر مساحت می باشد که در طی سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادی ساخته شده و با این که قدمت چندانی ندارد، توانسته به سرعت در میان گردشگران تفلیس مورد توجه قرار بگیرید.

  • مجسمه مادر تفلیس (Tbilisi mother statue)

مجسمه مادر یا کارتلیس ددا (Kartlis Deda) یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر تفلیس است که در تپه های سولالاکی (Sololaki) قرار گرفته و به نوعی امضای شهر تفلیس نیز محسوب میشود.

  • پل صلح (Bridge of Peace)

پل صلح در تفلیس، پلی مخصوص پیاده روی است و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر به شمار می رود. این پل بر فراز رودخانه کورا کشیده شده و منطقه شهر قدیمی تفلیس را به پارک رایک وصل می کند.

  • پارک رایک (Rike Park)

رایک یکی از محبوب ترین بوستان های تفلیس است که درست در مرکز شهر قرار گرفته و اغلب با پل شیشه ای و معروف صلح شناخته میشود.

  • دریاچه لاک پشت (Turtle Lake)

دریاچه لاک پشت یکی از مکان های دیدنی شهر تفلیس و از بهترین مکان های دیدنی گرجستان می باشد. این دریاچه زیبا، یک تفرجگاه تابستانی در دامنه شمالی رشته کوه های متاتسمیندا است. جالب است بدانید برخلاف اسم دریاچه لاک پشت، هیچ لاک پشتی در این دریاچه زندگی نمیکند بلکه به دلیل تشابه آن به لاک پشت، به آن دریاچه لاک پشت گفته می شود.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت