دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

جعبه سیاه هواپیما

جعبه سیاه هواپیما

تاریخ انتشار : شنبه 21 اردیبهشت | 16:48/ folder مطالب مفید / بازدید : 3031

امروزه با وقوع یک سانحه هوایی و سقوط هواپیما، اولین موضوع که در رابطه آن صحبت میشود. جعبه سیاه هواپیماست.همگی ما تا حدودی با جعبه سیاه هواپیما اشنا هستیم . اما به طور کلی جعبه سیاه هواپیما چیست؟

در ادامه به جواب این سوال خواهیم رسید.

به طور کلی جعبه سیاه، به ضبط کننده اطلاعات در هواپیما گفته که در طول مسیر جهت ذخیره پارامترهای پرواز استفاده میشود و شامل 2بخش ( Flight Data Recorders ) ذخیره اطلاعات مربوط به پرواز مثل نحوه کنترل پرواز و عملکرد موتور هواپیما و ( Cockpit Voice Recorders ) وظیفه ذخیره و ضبط صداها و گفتگوهای اتاقک خلبان میباشد.

جعبه های سیاه توانایی ذخیره بیش از هزار پارامتر را درخود دارند از جمله صحبت های بین کارکنان هواپیما، تماس بین خلبان و برج مراقبت، صداهای اتاقک خلبان، صدای موتور، صدای اخطار و آژیرهای هواپیما، صدای انفجار و سانحه و ... .

جعبه سیاه هواپیما معمولاً تنها بخش سالم باقی مانده از هواپیما در زمان حادثه و همچنین مهمترین کلید در فهم چگونگی بروز آن میباشد.

جعبه سیاه برخلاف نامش، رنگ نارنجی دارد. تا از لابلای لاشه هواپیما به راحتی قابل تشخیص باشد.البته دلیل نامگذاری این جعبه این است که در ابتدا رنگ جعبه ها سیاه بوده و با گذشت زمان و تغیر رنگش به نارنجی ، همچنان این نام بر روی آن ها مانده است. گر چه در بسیاری از شاخه های علمی به دستگاه و سیستمی که اطلاعاتش مشخص نباشد جعبه سیاه می گویند.

جعبه سیاه هواپیما علاوه بر مقاومت بالا در برابر گرما و استحکام بالا در برابر آسیب ها، معمولا در قسمت دم هواپیما و بخش انتهایی قرار میگیرد تا در صورت بروز سانحه هوایی آسیب کمتری ببیند. یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه در زیر آب ارسال سیگنال قابل ردیابی برای زیردریایی میباشد.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت