دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به کرمان

راهنمای سفر به کرمان

تاریخ انتشار : چهارشنبه 02 مرداد | 15:38/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 1656

شهر کرمان یکی از کلان‌شهرهای ایران در جنوب ‌شرقی ایران است که به عنوان مرکز استان و پهناورترین استان ایران نیز شناخته میشود. این شهر با داشتن جاذبه های تاریخی فراوان، به عنوان یکی از 5 شهر تاریخی در ایران نیر حساب می آید.

استان كرمان به علت وسعت زیادی که دارد، در نواحی مختلف آب ‌وهوایی کاملا متفاوتی دارد و به همین منظور به 3 دسته کلی شامل نيمه استوايی ،كويری ،معتدل و سردسيری تقسیم میشود و به همین دلیل در تمامی طول سال میتوان به این شهر زیبا سفر کرد اما بهترین زمان سفر را میتوان اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد و از اوایل شهریور تا اوایل مهر نام برد.

در ادامه جاذبه های گردشگری واقع در کرمان را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • حمام وکیل کرمان

در شهر کرمان جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد که باعث جذب گردشگران زیادی هر ساله می شود. حمام وکیل کرمان یکی از این بناهای باشکوه است که از معماری زندیه-قاجاریه تاثیر گرفته است. این حمام تاریخی امروزه تبدیل به یک چایخانه شده است .

  • ارگ بم

ارگ بم، بزرگ ‌ترین بنای خشتی جهان و یکی از مهم ‌ترین و با ارزش ‌ترین شاهکار‌های تاریخی درایران است. این ارگ تاریخی در‌شمال شرقی و در مرتفع ترین نقطه شهر در کنار رودخانه بم قرار‌ گرفته است و شامل 2 بخش شهر قدیم و قلعه میباشد. وسعت این مجموعه که شهر قدیمی و ارگ را در دل خود جای داده، 20 هکتار تخمین زده شده و مساحت خود قلعه که در گذشته مرکز سیاسی شهر به شمار می رفته تقریبا 6 هکتار است.

  • باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده نام مکانی سرسبز در نزدیکی شهر ماهان در استان کرمان است که قدمت آن به دوره قاجار باز میگردد و یکی از 9 باغ ایرانی است که در یونسکو ثبت جهانی شده است. باغ شاهزاده ماهان بدلیل قرارگیری در دل کویر و تضادی که بین فضای سرسبز داخل باغ و محیط خشک بیرون دیواره‌های باغ دارد، جذابیت ویژه ای برای بازدیدکنندگان و گردشگران داراست و از آن میتوان بعنوان یکی از زیباترین باغ های سنتی و خاص ایران نام برد.

  • باغ فتح آباد

باغ فتح آباد کرمان به عنوان یکی از جاذبه های برتر گردشگری کرمان شناخته می شود این باغ زیبا در ۲۵ کیلومتری کرمان در روستایی به نام اختیارآباد قرار گرفته. این باغ در دوره قاجار به یادحاکم کرمان ساخته شده و در آن چند عمارت با معماری زیبا قرار دارد، از وسط آن هم قناتی می گذرد که آب باغ را تامین می کند برای بازدید از این باغ وعمارت هم روز و هم شب به شما پیشنهاد میشود.

  • میدان گنجعلی خان کرمان

مجموعه‌ی گنجعلی‌خان یادگار دوران صفویه است که در کنار بازار بزرگ شهر کرمان واقع شده و شامل میدان، کاروانسرا، حمام، مدرسه، مسجد، حمام و آب انبارمیباشد. این مجموعه با مساحت حدود ۱۱ هزار متر مربع به دست شخصی به اسم «محمد معماری یزدی» به سبک معماری اصفهانی ساخته شد.

  • قلعه دختر

قلعه دختر یا آتشکده آناهیتا که به قلعه کهنه نیز مشهور است، بر فراز تپه‌های مرتفع شرقی شهر کرمان قرار دارد و از دوران پیش از ورود اسلام به ایران به یادگار مانده‌است. مصالح بکار رفته در این قلعه خشت خام و گل رس است. بقایای قلعه دختر یادآور پرستش آناهیتای باستانی، ایزدبانوی آب و باروری است.

  • ابشارهای سیمک کرمان

آبشارهای سیمک که حدود ۱۳ آبشار در کنار هم هستند یکی از جاذبه ای دلچسب کرمان است که همانند بهشتی در دل کویر کرمان می درخشد، این آبشار ها در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان قرار دارند. وجود امکانات مناسب در این منطقه به خصوص اردوگاه های سیمک سبب شده گردشگران زیادی به سمت این منطقه از استان کرمان سفر کنند. البته اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید حتما وسایل مورد نیاز برای صعود و فرود را فراموش نکنید.

  • آرامگاه شاه نعمت الله ولی

یکی از بناهای عرفانی و منحصر به فرد دیگر در نزدیکی شهر کرمان که گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند، مقبره شاه نعمت الله ولی در شهر ماهان واقع در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی کرمان است که امروزه تبدیل به مکانی برای زیارت و البته بازدید گردشگران شده است.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت