دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به چابهار

راهنمای سفر به چابهار

تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر | 16:10/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 2126

چابهار شهری بندری در جنوب شرقی سیستان و بلوچستان درکنار دریای عمان و اقیانوس هند است که به دلیل موقعیت جغرافیایی و اقتصادی برای ایران بسیار پر اهمیت است. علاوه بر این جاذبه های گردشگری بی نظیری در این شهر وجود دارد که این شهر را به یکی از قطب های گردشگری در جنوب شرقی کشور تبدیل کرده.

بهترین زمان برای سفر به چابهار

شهر چابهار در تمام طول سال دارای آب و هوایی معتدل و گرمسیری است و به همین دلیل در تمامی فصل‌های سال می‌توان به این شهر سفر کرد اما بهترین زمان سفر به این شهر از اوایل آبان تا اواسط فروردین ماه است.

این شهر دارای جاذبه های طبیعی بکر و جذابی است که درادامه چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • کوهای مینیاتوری

کوه‌های مینیاتوری چابهار نام کوه‌هایی با ساختار و شکل ویژه در نزدیکی خلیج گواتر است که به کوه های مریخی نیز شهرت دارند و از دیدنی های چابهار به شمار می روند که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب میکند. قدمت این کوه ها به 4 تا 5 میلیون سال قبل باز می گردد و رشته کوهی را تشکیل می دهند که ده ها کیلومتر به سمت شرق امتداد دارد.

  • تالاب لیپار

تالاب لیپار که به تالاب صورتی نیز معروف است یکی از مناطق زیبا و طبیعی در منطقه لیپار در چابهار است این تالاب به دلیل وجود باکتری‌ها و پلانکتون‌های گیاهی به رنگ صورتی است.همچنین وجود پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل، طاووسکن، باقرقره، تیهو و عقاب دشتی زیبایی این منطقه را دوچندان نموده.

  • غارهای بان مسیتی

یکی از جاذبه های چابهار غارهای شگفت انگیزه بان مسیتی است. این غارهای سه‌گانه در روستای باستانی تیس از توابع شهرستان چابهار، استان سیستان و بلوچستان در شمال غربی شهر چابهار قرار دارد، این غارها شامل یک غار طبیعی و دو غار دست ساز و مصنوعی هستند.

  • مسجد جامع دزک

مسجد جامع دزک از جاذبه های گردشگری در چابهار است که در ۳ کیلومتری شرق سراوان قرار گرفته است این مسجد مربوط به دوران صفویه می باشد. در ساخت این مسجد از مصالحی نظیر خشت و چینه و برای سقف آن از فراورده های نخل و خرما استفاده شده است.

  • منطقه حفاظت شده گاندو

اگر اهل طبیعت بکر و حیات وحش هستید بازدید از این مورد از دیدنی های چابهار را فراموش نکنید. در این منطقه تنها تمساح بومی ایران که با نام گاندو شناخته میشود را می توانید مشاهده کنید. همچنین با بازدید از این منطقه شانس این را دارید که حیوانات دیگری مانند سیاهگوش، جبیر، سنجاب بلوچی، خدنگ، شغال، روباه را در این منطقه حفاظت شده مشاهده کنید.

  • کوه گل افشان چابهار

از جذاب‌ترین و عجیب‌ترین جاذبه‌های شهرستان چابهار، کوه گل‌ افشان است که در بندر تنگ قرار دارد. این کوه گل‌ افشان، دارای ارتفاع ۱۰۰ متر و قطر ۱۰۰ متری است. بالا رفتن از این کوه بسیار ساده است و به دیدن پدیده‌ی عجیب گل افشانی می‌ارزد. در بالاترین نقطه‌ی کوه چاله‌ای قرار دارد که در فواصل زمانی منظم با صدایی شبیه ترکیدن حباب، گل پرتاب می‌کند.

  • مسجد جامع تیس

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری چابهارمسجد جامع تیس در روستای تیس شهرستان چابهار است که از لحاظ معماری مشابه مساجد کشورهای پاکستان و هندوستان است. این مسجد که به مسجد تک مناره نیز معروف است مربوط به اهل تسنن بوده و با مساجدی که در سایر نقاط ایران دیده اید متفاوت خواهد بود.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت