دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به مازندران

راهنمای سفر به مازندران

تاریخ انتشار : چهارشنبه 09 مرداد | 16:41/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 1591

مازندران یکی از استان‌های سرسبز در نوار ساحلی دریای خزر در شمال کشور است که طبیعت و آب و هوای بی‌نظیری را دارد و در بخش طبیعت‌گردی به عنوان یکی از قطب گردشگری کشورمان محسوب میشود.

این استان که در غرب استان گلستان و شرق استان گیلان قرار گرفته دارای دامنه‌های جنگلی و کوهستانی، رودخانه‌های پرآب، چشمه‌های آب ‌معدنی ، آبشارها، غارها و بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی میباشد.

در ادامه به چند جاذبه ی گردشگری واقع در این استان را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • جنگل های دالخانی

جنگل دالخانی یکی از جنگل‌های کوهستانی نزدیک رامسر است. یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین تفریح هایی که در جنگل دالخانی انجام می شود جنگل نوردی و کوه نوردی است. جنگل دالخانی یکی از محبوب ترین مسیرهای جنگلی در شمال ایران است و هر سال تعداد زیادی از طبیعت گردهای حرفه ای کشورمان به قصد گشت، جنگل نوردی و کوه پیمایی به این نقطه زیبا  در رامسر سفر می کنند.

  • روستای فیلبند

یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر فراز ابرها واقع شده روستای فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل در استان مازندران است. یکی از جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری است که اکثر مواقع آن را در بر می گیرد و چشم انداز فوق العاده ای را تشکیل می دهد که هر گردشگری را به وجد می آورد.

  • نمک آبرود

یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در شمال کشور شهرک توریستی نمک آبرود در استان مازندران است. تله کابین نمک آبرود را می توان مهم ترین دلیل شهرت این شهرک دانست. این تله کابین امکان صعود به بالای قله های زیبایی به نام مدوبن و دیوحمام را فراهم می‌كند تا از تماشای چشم اندازهای جنگل و دريای خزر لذت ببرید.

  • چشمه های باداب سورت

چشمه های پلکانی باداب سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری در روستای سورت قرار دارد. این چشمه های طبقاتی هزاران ساله که هر قسمت آن به رنگی در آمده و رنگ و بویی متفاوت دارد به عنوان دومین چشمه آب شور جهان شناخته میشود. همچنین این چشمه ها در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی در ایران ثبت شده است.

  • دریاچه چورت

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در استان مازندران دریاچه‌ی چورت یا «میانشه» در ۱۰ کیلومتری روستای چورت است. این دریاچه حدود 2.5 هکتار وسعت دارد و به سبب نزدیکی به روستایی به نام چورت، به این نام خوانده می شود.  همچنین دریاچه چورت یکی از معدود دریاچه های ایران است که در دل جنگل قرار دارد و سد خاکی آن را ایجاد نکرده بلکه در اثر عوامل محیطی ایجاد شده است.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت