دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

راهنمای سفر به اصفهان

راهنمای سفر به اصفهان

تاریخ انتشار : دوشنبه 24 تیر | 15:41/ folder راهنمای سفر داخلی / بازدید : 1778

اصفهان سومین شهر پهناور ایران است که به دلیل بناها و شاهکارهای معماری بی نظیرش شهرتی جهانی دارد و از لحاظ تاریخی بسیار غنی می باشد. این شهر زیبا در طول تاریخ بار ها پایتخت سلسله های مختلف حاکم بر ایران بوده و به همین دلیل پر است از آثار تاریخی زیبا و دیدنی که بازدید از آن ها میتواند بسیار لذت بخش باشد و به همین جهت به نصف جهان معروف است.

با توجه انتخاب های متنوعی که در پیش روی مسافران شهر اصفهان است در ادامه به چند مورد از این جاذبه های دیدنی اشاره خواهیم کرد.

  • میدان نقش جهان

میدان نقش جهان که به عنوان میدان امام نیز شناخته می شود، میدان مرکزی شهر اصفهان و بخشی از یک مجموعه تاریخی به شمار می رود. در این میدان میتوانید تعدادی از آثار و بناهای تاریخی مهم در شهر اصفهان که شامل عالی قاپو، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه میشود را یافت و به همین است که با بازدید از این میدان با یک تیر چند نشان می زنید و بخش مهمی از جاذبه های شهر اصفهان را خواهید دید.

  • سی و سه پل

سی و سه پل یکی از جاذبه های تاریخی شهر اصفهان است که نه تنها در ایران بلکه در جهان شناخته شده است و به عنوان یکی از جاذبه های شاخص در اصفهان مطرح است. این ‌پل که به پل الله ‌وردی خان نیز معروف است به دستور الله‌ وردی خان روی زاینده ‌رود ساخته شد.

  • پل خواجو

پل خواجو یکی دیگر از پل های دیدنی اصفهان بر روی زاینده رود است که در قسمت شرقی سی ‌و سه ‌پل قرار گرفته. این پل به دستور شاه عباس دوم صفوی در سال ۱۰۶۰ قمری بر روی خرابه های پل حسن بیک از دوره تیموری بنا شده و به خاطر ویژگی های معماری و استفاده از تزئینات کاشیکاری به عنوان یکی از زیباترین پل های جهان در عصر خود شناخته میشده است.

  • کاخ چهل ‌ستون

کاخ چهل ستون یکی از نمونه‌ باغ‌های سلطنتی به جای مانده از دوره صفوی در شهر اصفهان است که به نام باغ موزه چهل ستون نیز شناخته می‌شود.این سازه در گذشته به صورت ساختمان کوچکی در میان باغی بزرگ بوده اما به فرمان شاه عباس دوم در سال 1057 هجری قمری ایوان ها، نقاشی ها، تزیینات و بخش های مختلفی به آن اضافه شد که آن را به قصری در خور شان پادشاهان صفوی در آن دوران بدل کند.

  • عمارت هشت بهشت

کاخ هشت بهشت، کاخی تاریخی در قلب شهر اصفهان است که در میان پارک وسیعی قرار گرفته و تاریخ ساختش به دوران صفویان و به سال 1080 هجری قمری در زمان حکمرانی شاه سلیمان صفوی باز می گردد. این بنای تاریخی دو طبقه، طاق ها و تزئینات فراونی دارد و یکی از بهترین کاخ ها در زمان صفویه به حساب میرفته که به گفته ی برخی تاریخ ‌دانان و پژوهشگران این عمارت برای اقامت هشت سوگلی حرم پادشاه ساخته شده.

  • کلیسای وانک

کلیسای وانک، یکی از کلیساهای تاریخی ارمنی های کشورمان است که در زمان شاه عباس دوم در محله جلفای اصفهان ساخته شده. این کلیسای زیبا دارای بخش‌های مختلفی از جمله موزه، کتابخانه، چاپخانه و ساختمان‌های اداری است. همچنین تزئینات زیبا و هنرمندانه‌ای در بخش‌های مختلف این کلیسا به چشم میخورد که از شاخص‌ ترین آن‌ها نقاشی‌های انجام شده داخل گنبد و کل زاویه‌ های کلیسا و تمامی دیوارها و طاق‌ نماها است که در اکثر این نقاشی ‌ها می‌توان مضامین کتاب مقدس مسیحیان انجیل را مشاهده کرد.

  • باغ پرندگان اصفهان

یکی از جاذبه های بسیار زیبا و دیدنی در شهر اصفهان، باغ پرندگان است که با وسعت ۱۷۰۰۰ متر مربع در سال 1375 توسط شهرداری اصفهان احداث شد و امروزه یکی از دیدنی های شهر اصفهان به شمار میرود. در این مجموعه بیش از ۵۰۰۰ گونه مختلف پرنده از کشور های مختلف دنیا در بخش های متفاوت نگهداری میشود.

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت