دانلود اپلیکیشن Balon24

اپلیکیشن Balon24

پرواز / تور / اتوبوس نصب کنید

رنگارنگ ترین شهرهای جهان

رنگارنگ ترین شهرهای جهان

تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور | 16:21/ folder جاذبه های دیدنی خارجی / بازدید : 3856

گشت و گذار و تماشای شهرهای جدید همیشه لذت بخش هستند بخصوص اگر این شهر ها با رنگ های متنوعی رنگ آمیزی شده باشند که جذابیت و زیبایی آنها را دو چندان میکند در ادامه میخواهیم چند شهر رنگارنگ جهان را به شما معرفی کنیم.

بورانو در ایتالیا

خانه های جواهری رنگ این جزیره مانند فانوس دریایی عمل میکنند. در افسانه های قدیمی این جزیره آمده که ماهیگیران برای پبدا کردن راه خانه هایشان در مه غلیظ مسیری را با رنگ های روشن مثل نارنجی،زرد،قرمز و بنفش رنگ آمیزی کردند که اکنون به صورت قانون در آمده که اگر بخواهند خانه هایشان را رنگ کنند باید اجازه رسمی از مقامات داشته باشند و آنها رنگ خانه را تعیین میکنند.

 

بوکاپ،کیپ تاون در آفریقای جنوبی

این منطقه که یکی از قدیمیترین مناطق شهر است در گذشته به دلیل حضور بردگانی از مجمع الجزایر مالزی به نام محله مالایی ها شناخته شده بود. خانه ها و مساجد این شهر مسلمان نشین با ترکیبی از رنگهای آبی،بنفش ، زرد و سبز فسفری منظره های فوق العاده ای را خلق کرده اند که این رنگها نمایانگر حس آزادی و ایام خاصی مانند عید و ماه رمضان است.

 

جوداپور در هند

این شهر که در ایالات غربی راجستان قرار دارد یادآور سیستم طبقاتی هندوستان است. در گذشته که برهمن ها جزو طبقات بالای جامعه بودند برای تمایز گذاشتن بین خودشان و طبقات پایین جامعه خانه هایشان را آبی  رنگ میکردند با گذشت زمان رنگ آبی در همه جای شهر فراگیر شد و بعضی معتقدند رنگ آبی در شهر دلایل مختلفی همچون احترام به سنت ها،جلوگیری از نفوذ موریانه ها ، خنک نگهداشتن منازل در برابر نور شدید خورشید دارد و در نهایت زیبایی خاصی به شهر میبخشد.

 

جیپور در هند

این شهر در مرکز ایالت راجستان قرار دارد .در قرن نوزدهم که جزء مستعمرات انگستان بود بدلیل گرامیداشت ورود پرنس ولز(ادوارد) ،حکمران شهر را به نماد سنتی خوشامدگویی به رنگ صورتی در آورد و از آن پس با تصویب قانونی شهر برای همیشه رنگ صورتی را حفظ کرد که میزبانی عالی برای بازدیدکنندگان شهر جیپور شد.                                            اودیپور شهر سفید و ناگپور شهر نارنجی از دیگر شهرهای رنگی این کشور هستند .

 

جوزکار در اسپانیا

در سال 2011 شرکت سونی پیکچرز از ساکنین این شهر درخواست کرد تا برای فیلمبرداری انیمیشن اسمورف ها شهر را به رنگ آبی در بیاورد و زمانی که فیلمبرداری به پایان رسید خواست که شهر را به حالت قبل درآورد اما ساکنین که از وجود توریست ها و سودشان راضی بودند ، رنگ شهر را آبی حفظ کردند و اکنون تنها شهر اسمورفی جهان است که مقصد تورهای گردشگری بسیاریست. 

 

بالات در استانبول ترکیه

محله ای سنتی و یهودی که در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و به دلیل داشتن خانه های رنگارنگ که مانند لحاف چهل تیکه از رنگهای قرمز،آبی و سبز تشکیل شده به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای رنگارنگ ترکیه به حساب می آید.خیابان های پرپیچ و خم این محله و ساختمانهای رنگارنگ و کافه ها و گالری های آن این محل را تبدیل به مقصد توریستی کرده است.

 

والپارایزو در شیلی

بخش بندری این شهر که دیرینه ای تاریخی دارد در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.در این شهر زیبا بناهایی نامنظم و گاهی نیز متضاد ، رستورانها و فروشگاههایی برای سلایق مختلف وجود دارد و هنرمندان خیابانی که گالری هایی در خیابانها و فضای باز آن ایجاد کرده اند زیبایی شهر را دوچندان کرده اند.

 

ترینیداد در کوبا

این شهر که در بخش مرکزی استان کوبایی سنکتی سپیریتوس قراردارد با پول بدست آمده از خرید و فروش برده ها ساخته شده و شامل بناهایی است که قدمت آنها به قرن 16 برمیگردد.با زیبایی هایی چون اقیانوس آبی، آفتاب درخشان ، نیشکرهای سبز رنگ و ...در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از آثار دیدنی این شهر زیبا میتوان از صومعه قدیمی سان فرانسیسکو،قصر Palacio Brunet و موزه Palacio Cantero نیز نام برد.

 

ویلمستاد در کوراسائو

براساس افسانه های محلی در شهر مرکزی جزیره کاراییبی کوراسائو حکمران مستعمره هلند رنگ سفید را دلیل سر درد و شروع میگرن میدانست به همین دلیل دستور داد تا بناهای شهر را به رنگهایی جز سفید در آوردند و اکنون این شهر با حفظ سنت معماری و رنگ آمیزی زیبایش در فهرست میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

 

لابوکا بوینس آیرس در آرژانتین

کامینیتوخیابان معروف لابوکا در کنار رودخانه Riachuelo قرار دارد. خانه های این منطقه از ضایعات کارخانه کشتی سازی ساخته شده و با رنگ های باقیمانده موجود رنگ شده که این منطقه کارگر نشین را تبدیل به مقصد بسیاری از توریست های جهان کرده است.

 

چارلستون در کارولینای جنوبی Rainbow Row

خانه هایی که در نزدیکی اسکله چارلستون قراردارند و رنگ تخم مرغ های رنگی عید هستند. در افسانه ها آمده نمای این ساختمانها در شب تشخیص مهمان خانه هارا برای دریانوردان آسان تر میکرده و عده ای نیز معتقدند فروشگاهها برای جذب مشتری از این رنگها استفاده کرده اند.

 

سنت جان جزیره نیوفاندلند در کانادا

خانه هایی رنگی که سبک ویکتوریایی دارند و به دلیل ظاهر رنگارنگشان با رنگهای قرمز،آبی،زرد و سبز به jellybean معروف هستند بعضی خانه ها به رنگ سفید هستند و بعضی دیگر به صورت ناهماهنگ و نا منظم رنگ آمیزی شده اند و ظاهری زنده به جزیره بخشیده و به فضای افسرده شهر شادی بخشیده است.

 

سالوادور در برزیل Pelourinho

این محله که نام خود را از کلمه پرتغالی پاتوق گرفته به معنی وسیله ای است که در گذشته برای بستن برده ها و زندانیان استفاده میشده.هنگامی که قانون برده داری برداشته شد شهر از هم پاشید اما وقتی این محله در سال 1985 در میراث جهانی یونسکو ثبت شد کم کم بازسازی آن شروع شد و فرهنگ و هنر آن نیز ترویج یافت در حالی که امروزه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی بسیاریست.

 

دانلود برنامه موبایل بالن 24
اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ

کافیست مقایسه کنید

به منظور تکمیل خدمات ٬ Balon24 نرم افزار خود را در ۵ نسخه ارائه داده است که شامل Android٬ IOS٬ PWA٬ (Desktop(windows و (Desktop(Mac می باشد

دریافت